du inspirerer..

 

BRODERI

Du inspirerer meg
VĂŚret inspirerer meg
Jeg inspirerer meg
Alt rundt inspirerer meg
Positivt og negativt

 

Noe du sier eller noe jeg sier
Noe jeg leser eller noe jeg hører
Noe fra minnebanken eller noe fra andres minne

 

Tanker som blir til ord
og som kommer ned pĂĽ tastaturet og inn i systemet
Å lette på trykket
Åpne opp for følelsesspekteret

 

Det er akkurat du som er inspirasjon
Noe du sa eller noe du skrev
Noe jeg drømte eller noe du opplevde
Det er det som er sĂĽ herlig
OgsĂĽ deler jeg det
og vi kjenner oss litt igjen

 

Tanker blir til ord
og blir til de smĂĽe setninger som til slutt
faller sammen, kanskje som et  dikt
En liten drĂĽpe som vokser og vokser, til slutt
har det blitt til noe godt ĂĽ lese,
eller
kanskje tekst for ĂĽ synge ut.

 

Mine opplevelser og dine opplevelser
Alt har en trĂĽ man kan sy sammen med en nĂĽl
Pü et lite stykke tøy
Mitt og ditt broderi

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

 

#minedikt #etdiktomdagen #broderi #mittogdittbroderi #püetlitestykketøy #dikt #tankerblirtilord #duinspirerer #broderi

10 kommentarer

Siste innlegg