et barn..

 

Og så kommer det igjen
lysglimt fra fortiden
Minner
Hoppestrikk som var så viktig, alltid klart i lomma
En liten snurrebass var artig det
Hoppetau for to og flere
En sandhaug ved et hus, leke med
røde biler og andre biler
Dukkelise med full garderobe
Glansbilder, engler og slikt
Dukkevogn var veldig stas
Røde tresko eller kanskje gule
Rutete og gule bukser med sleng
hjemmesydde var de i fleng
Lysglimt fra fortiden
Så lenge siden
da jeg bare var et barn

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

 

#dajegbarevaretbarn #sålengesiden #minedikt #etdiktomdagen #tankerblirtilord #dukkevogn #snurrebass #lysglimtfrafortiden

6 kommentarer
    1. Du er jo like søt som barn. Så herlig å minnes. Jeg har ikke et eneste glansbilde da jeg var barn. Men jeg hadde opplevd litt av barneleker og det var artig:)

    2. Vakre jenta! <3 ja, sånn var det da jeg var barn….. husker jeg har et bilde med store solbriller og tresko… må se etter det her! Gode, varme barndomsminner <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg