fantasien

 

Vi hadde så mye fantasi som små.
Mye av det vi lekte, var mor og far og barn.
Vi laget oss våre “leikarstyr” ute – ei ei steinrøys nede ved sjøen eller oppe i dalen.
Vi fikk kopper og kar av mor, slikt mor ikke trengte lenger.

 

 

Om vinteren laga vi hus/snøhuler i brøytekantene.
Stearinlys – snølykter.
Familie.
Vi var opptatt av det, for det var det vi skulle bli når vi vart store……
Mor og far og barn.

 

 

Men fantasien……………
Vi fant på så mye rart.
Og det er så godt å tenke tilbake på.
Utetiden – hemmeligheter – nysgjerrighet – uten en bekymring.
Uredde – tøffe – tålte det meste – ville så mye.

 

 

Det er mange minner som kommer opp –
når man har minner fra snart 50 år tilbake i tid som man kan huske noe av.
Ikke EN eneste teknisk dippedutt hadde vi.
Vi hadde TV med NRK, vi hadde RADIO med hørespill og vi hadde platespiller med LP-plater.
Og jeg elsket det!

 

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

#minedikt #tankerblirtilord #etdiktomdagen #minner #sombarn #føritida

6 kommentarer
    1. Ja du sier noe 🙂 Mye har skjedd på noen få ti år. 🙂 Nydelig fortalt 🙂 Det finnes nok fantasi hos barn og unge i dag også, men jeg tror den befinner seg på et helt annet nivå 🙂

    2. Alt er annerledes nå…. jeg elsket også min fantasifulle barndom…. fantasien har jeg fortsatt i behold heldigvis….. tror vi hadde den veldig godt, jeg! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg