fire grader – Pinni..

 

1. Pinsedag
Søndag
og
det er hele FIRE grader ute

Jaja  jeg klager ikke..
Liker ikke når det blir FOR varmt heller… men en mellomting… sommeren kommer uansett snikende etter hvert. Tror jeg 😀

Det er altså søndag – og hunden leia og jeg går en tur langs

Rotarystien



Det er regn når vi starter  – opphold midtveis og regn på slutten
Og vind!
For ikke å snakke om vind…
Men helt greit

 

 

 

Hei pĂĽ deg!

 

 

Mens vi vandrer mellom sølepytter og vakker natur og alt det grønne og fargesprakende, sü hører jeg plutselig noen som roper

 

 

Og under en trerot stür Pinni Konglefrø og vennene hennes
De har dette “skjulestedet” å søke ly under når det blåser og regner

 

Koselig kan man si – skjulestedet – med god plass og lys
De har vært der i flere dager nå – kan de fortelle, for været har vært så dårlig
De har møtt en ny venn – men vedkommende ville ut en tur da sola skein for en stund siden, og har ikke kommet tilbake ennå

 


De har det veldig bra kan de fortelle
Koser seg blant myrull, blĂĽbĂŚrlyng, bekkeblom og alle trĂŚrne
Veldig godt å se at de har det bra alle tre – og koselig at det har kommet flere til kretsen

Pinni holder pĂĽ med en ny sang, kan hun fortelle, og den lyder slik:

 

En glede

Vi rusler langs stien, tar vare pĂĽ hverandre
Finner lè for alt regnet, finner varme under en rot
Vi er sammen, vi er venner, og vi hjelper der det trengs
Det er en glede ĂĽ vĂŚre sammen i en vakker sommereng

//  En glede i livet er ü vÌre venner
En glede i livet er ü møte andre
En glede i livet er akkurat deg
Takk for at akkurat du har tatt deg tid her hos meg //

Takk for akkurat du, har sagt ja til vĂĽrt vennskap,
og bli venner med Pinni Konglefrø og hennes gjeng
Vi er mange nok, vi er sterke nok, vi er modige nok og trygge nok
Tak over hodet og litt varme, det er glede og gjør oss rike

Å møte nye, å bli kjent med, vise tillit og interesse
Det er det alt dette handler om – gripe dagen og gå hånd i hånd
Stole på hverandres intensjoner – ta vare på nye vennskap
StĂĽ i lag og dele gleder og hjelpe oppover de tyngste bakker

Kom min venn og bli med oss, rusle langs disse vakre stier
Søke ly under vakre trerøtter – nyte solen og blomsterengen
Plukke blåbær når tiden er der – bade i stedets flotte elv
Det er friheten og det er gleden – det er vennskap som gror i hop

 

// En glede i livet er å være venner…

 

trallalallallallala

 

Veldig fin sang Pinni har laga
Jeg ønsker de lykke til
og hĂĽper den nye vennen snart er tilbake under trerota hos de andre

 

 

 

 

Hunden Leia og jeg rusler videre pĂĽ vĂĽr ferd
og hører tralling og latter fra under treroten bak oss

 

 

 

 

 

 

 

Uansett om det er litt slik rått og vått ute –
så er det mye vakkert uansett 😀

 

 

Lag dere en fin fin søndag der dere er 🙂

 

20 kommentarer
    1. Jeg er heller ikke noe glad i sterk varme, men +4C var litt vel kjølig. Godt å ha en varm jakke på da. Her skinner sola fra en knallblå himmel i dag, men det blåser nordavind fra alle kanter så det er ikke så varmt. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. 🙂 Nordavinden kan ta en del ja… men det skulle jo bli rundt 28 grader varmt hos dere – sĂĽ det er i allefall fønvind da 😀 God klestørk!!! 😀

    2. 4 grader det var ikke mye ,halve av det vi har her ligger det pĂĽ 7,5 :=)
      Pinni og gjengen høres koslige ut ,og fine er dem ,nü mü vi bare hüpe det snart blir varmere og regnfritt igjen snart

    3. Jeg syns at det holder med en mellom ting med vÌret ogsü, og 4 grader har du vÌrt snitt for den mellom ting. 14C hadde vÌrt en mellom ting. Hüper virkelig de siste 10 grader ankommer snart. Er det for personlig ü spørre hvor i Norge du er? Har lyst ü tippe vestlandet men kanskje feil? Uansett veldig fint sti gjennom nydelig natur. Fikk litt høst følelser av bildene, unntatt de nydelig lille rosa blomster- de var fine! Leia er nydelig ogsü er hun en Shetland Sheepdog? De er fine, Mamma min hadde en Shetland sheepdog en gang. Ønsker deg en nydelig søndags kveld!

    4. Fire grader var jammen lite…. grøss….! Finere vĂŚr her, men en sĂĽnn isende vind gjør at jeg blir helt tullerusk…. 🙂 klem

    5. Fint å se at det er så mye flott på stien, til tross for grått vær. Jeg er vel ganske pysete som koser meg inne 😀 Takk for turen, og takk for at jeg også fikk høre sangen til Pinni 😀

          1. Det er fort gjort ĂĽ smile pĂĽ et bilde – men jeg trives jeg 😀 Det gjør ingenting om det regner og blĂĽser og er litt kjølig – bare det ikke blir slik i uoverskuelig fremtid 😀

    6. Så fin sang Pinni har laget.🤩👌🏻
      4 grader her også.😨😱
      Vi får håpe på en passe varm og solrik sommer.🌞🌸
      Ha en fortsatt fin Pinse!🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg