gi opp…

 

Den lille hageflekken/urtehagen er magnet for brunsnigler og andre snigler
Kaffegrut ser ikke ut å hjelpe…
Så prøver vi andre ting og tredje ting
Og så blir et vel til å ta ut rabarbrarøttene og sette de andre steder og jevne alt med jorda og sette opp et lite drivhus…
Hmmmm vi vår se
Det er morsomt å se hvordan det spirer og gror
Men gi opp prosjektet?
Vet ikke…
De sneglene tar livet av alt grønt…
Og de er uapetittelige
Sorry om noen liker snigler…!!!

 

Sånn er det med den saken i hageverden
Jeg har vel egentlig lyst at alt skal gå av seg selv når det er startet…
Men sånn funker det altså IKKE
I skrivende stund ser jeg i allefall FIRE brunsnigler som har siktet seg inn på agurkplantene/urtene som jeg har strødd greier rundt…
Det er noen lekkersaker for snigler forstår jeg
Kanskje må jeg ut med saksa…
Dette er ikke morsomt en gang!

😀

Jeg vil ha det lettvint!

Jaja…
Tomatene vokser og rabarbrarøttene jeg fikk av fruensvilje/Connie – vokser 😀
Glede!

7 kommentarer
    1. Huff! Disse brunsneglene er ekle 😲 Vi har dem i hagen vår, for det er en del ugress på nabotomten som Trondheim Kommune ikke gjør noe med. Dette ugresset elsker jo senglene.

      Håper du får bukt med dem.

      Ønsker deg en superfin tirsdagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. ikke kjekt i det hele tatt ,kjøp koppartape og ha rundt pallekarmen ,det sies att snegler ikke går over koppar,en annen ting er att du kan ha 3 paller opp på hverandre ,sagflist rundt plantene eller over hele jorda det liker ikke sneglen ,og til slutt ,du må nok plukke uansett for noen kommer seg gjennom hinder

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg