gullrekka

LILLE JULAFTA

 4. søndag i advent.

 

Julefreden senker seg litt etter litt, og det er tid for også en fjelltur for hund og menneske.

 

Turen går til Muletua, Barmen, Børa, Okla og Golleneset fyr.

Og på turen så kommer det snø!

Herlig julefølelse med snø som daler ned 😀


Tankene flyr, og plutselig er pappa der.
Savnet…….
Jeg vet han har det bra, og vi som er her igjen kjenner på savnet og aksepterer dagen.
Jeg har mine tanker og samtaler ute i naturen, med pappa og andre som har forlatt meg.
Mest bestemor og bestefar i Gjerdsvika og pappa <3

 

Jeg er heldig som har kjent disse menneskene.
Jeg vet hvem de har vært.
Jeg tror ikke savnet forsvinner noen sinne…….
Men vi aksepterer og går videre.

Det er slike dager og høgtider som gjør at en tenker mer på de rundt.
Vi skal bry oss, men kanskje ikke bry oss over evne heller.
Akseptere at vi er forskjellige og at ikke alle feirer som vi.

Noen er helt alene og andre har mange rundt seg.

Jeg kjenner på savnet av det som var, og gleder meg over det som er.
Skulle nok ønske at vi alle var samlet som før i tida….
Men det går ikke………….
Nye tider 🙂

Sånn er det å gå i fjellet og kjenne at kroppen virker.

Nyte naturen, stillheten og alt det vakre <3

 

 

***********

 

Fire lys brant i adventskransen.
Det var helt stille.
Ja så stille at man kunne høre lysene prate sammen.

 

Det første lyset sa:
Mitt navn er FRED.
Jeg skinner klart men menneskene vil ikke ha fred, de vil ikke ha meg.
Lyset ble mindre og mindre og til slutt sluknet det helt.

 

 

Det andre lyset sa:
Mitt navn er TRO.
Men jeg er overflødig.
Menneskene vil ikke vite av GUD lenger.
Det er meningsløst at jeg brenner.
Så sluknet også det andre lyset.

 

 

Bedrøvet og med lav stemme sa det tredje lyset:
Mitt navn er KJÆRLIGHET.
Jeg eier ikke lenger kraften til å brenne.
Menneskene overser meg.
De ser bare seg selv og ikke de andre som de skulle elske.
Og det tredje lyset slukket stille.

Et barn kom inn i rommet,
så på lysene og sa med øynene fulle av tårer:
Dere skal skinne og ikke slukne!


Da hørtes plutselig stemmen til det fjerde lyset:

Vær ikke redd!
For så lenge jeg brenner – kan vi tenne de andre lysene igjen,
for mitt navn er HÅP.


Og barnet tok en flamme fra håpets lys med en fyrstikk og tente alle de andre lysene igjen.

 

Ukjent

 

 

 

 

#håp #fred #kjærlighet #tro #lillejulaften #muletua #barmen #børa #okla #gollenesetfyr #fjelltur #snø #foto #tilettertanke #godjul #natur #fotografering #ventetiden #lys #skyer #himmeloghav

14 kommentarer

Siste innlegg