haugammalt…

 

Har tida stått stille
Kor har tankane vore
Handlingane
då du oppdaga at du
hadde passert femti
Så var du femtipluss
Kva har det å seie
For lenge sida var femti haugammalt
Er det haugammalt no
Ser du ikkje sjølv at du har vorte gamal
Blind for tid og stad
lagt det på vent
Gamal
Er ein gamal som femti pluss
Berre eit tal seier du
Jau du har nok rett
Men kva tid var det du oppdaga at det
berre er eit tal
Ser du at du er femti ish..
Femti pluss
på veg mot høgare tal
Går det oppover eller nedover
Du tenkjer
du er så sprek,  og sprekare enn dei var,
dei som var femti før deg…
Er det slik
at dei som er femti i dag er sprekare enn dei før…
I tonkane kan ein være så mangt…

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

 

#tonkane #dutenkjer #minedikt #etdiktomdagen #minedikt #dikt #tankerblirtilord #femtiish #femtipluss #sprekare #femti #sprek #gamal

10 kommentarer

    1. Tanker blir til ord ja.. der er du veldig flink 🙂 Husker godt når jeg rundet det magiske tallet. Men du verden det er lenge siden 🙂 Men uansett alder, så må vi leve og være glade i den dagen man har i dag. 🙂 En slitt frase ja, men ikke mindre sann for det. 😉 Klem

    2. god morgen .Det var det da om en føler seg gammel selv ,føler egentlig ikke det eg da og jeg nermer meg fort 60 bare to år til ,men jeg kjenner jo noen tegn på kroppen da ,men i hode er jeg fortsatt ung :=)

      1. I hodet er vi unge hele livet 😀 sånn er det bare med den saken…… Jeg snakker med mange “gamle” som sier at det er kroppen som hindrer de – de glemmer at de er gamle – for de føler seg så unge til sinns <3 klem

    3. Litt skremmende med de tallene, men vanligvis tenker jeg ikke alder. Jeg vet at det er aldri for sent å begynne å være mer aktiv, så livet kan leke selv om jeg er over seksti også, om jeg fortsetter. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg