hoggorm-år?

 

Å gå midt i stien/veien – se til høyre og venstre…
Ingen huggormer der nei!
Stress med dette nå altså…
Både på tur – og returen i går, traff jeg mennesker som hadde sett huggorm ved stien eller som hadde ålet seg over veien/stien
Åh det er så slitsomt å skulle passe på dette og i tillegg også nyte turen
Sørens krypet!

Som han sa han ene jeg møtte på… det hjelper ikke å rope… for huggormen hører ikke
Nei, jeg tramper jeg da, sa jeg, for den reagerer på vibrasjon i underlaget
Men ligger huggormen og soler seg, så bryr den seg vel verken om folk eller fe eller vibrasjoner
Joda, trøsten er at den er like redd som oss?!
Ja det trøster ikke meg, sa dama jeg traff, som nettopp hadde sett en over veien Hun er livredd okke som….

Og jeg er også livredd… redd for hunden min..


Hit men ikke lenger…
Det gjelder å snu i tide…

 

Se så vakkert det er mot sunnmørsalpene

 

Det var da vi kom ut hit, i bildet under, at vi traff må mannen som spurte: “traff du på hoggormen?”
Og etter det vart det bare kaos i hodet og om å gjøre komme seg hjem fortest mulig…
Vi skulle bare på denne avstikkeren for å se på skodda som ligger og trykker ute i havet..
Og flere hadde sagt at akkurat på DENNE siden av veien hadde de  ikke sett hoggorm… Men det må jo alltid være en førsta gang visst nok…

Kanskje det er slikt hoggorm-år i år….

 

 

Vi skulle sitte på enden her og nyte sola og utsikten mot havlandet Herøy og forbi… Og se på skodda… Men det blei ingen nytelse… kaos i hodet og trampe hoftene ut av ledd på returen… Ingen hoggorm sett eller hørt, men den følelsen…
Redsel…

 

16 kommentarer
    1. Nydelige bilder 😍❤️ ja jeg også er veldig stresset angående huggorm mest pga hunden min…. Så nå er det ganske skummelt å gå tur i terrenget😅😢

    2. Tipper hoggormen holdt seg langt vekk i og med at det hadde gått folk der før deg. Men kjenner jeg er litt ekstra obs sjøl nå. Spesielt når jeg setter meg ned. Selv om jeg går uten hund🐍

    3. Huggorm er fascinerende, men forstår godt du er redd for hunden. Var med på tur med en venninnen og hunden, og den ble bitt av en hugormunge, og ble så dårlig at den aldri bra igjen. Så vær forsiktig med den fine hunden din💚

    4. uff ,du m holde deg til strendene på Flø på denne tid ,tenker aldri over hoggorm da den ikke er her på Leira ,men kanskje jeg må tenke litt om jeg beveger meg andre steder,uansett du fikk fine bilder til minneboka

      1. Ja det er travelt å skulle være så obs hele tiden… speide rundt… Men det finnes turer UTEN hoggorm… så får oppsøke de 😀

    5. Kjedelig med hoggorm på favorittområder, men du får ha Leia i kort bånd så går nok alt bra! De hører nok dere før dere ser dem, men Leia kan jo ikke snuse rundt like mye som ellers da…..! Gooood klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg