hopp hopp hopp

 

 

Hopp hopp hopp – hoppetau!
Alt man roter med


Jepsipepsi!
Jeg har investert
..  jadda
. mĂ„ prĂžves da
. nĂ„r vĂŠret er som det er og kan vĂŠre morsomt avbrekk og en fin “oppvarming” fĂžr en evt liten tur ut eller
.

Trening
.
Jeg har mottatt mitt nye trenings-Ăžnske; nemlig hoppetauet
Jeg sÄ sÄ mye reklame for det at til slutt sÄ tenkte jeg: La gÄ!
Hopp i det.
Det kan da ikke vÊre sÄ galt at det ikke er godt for noe

Og nĂ„ har jeg to hoppetau her – et svart og et rosa
Begynner med det sorte og tar rosa ut pĂ„ vĂ„ren 😀
Ja – for det rosa skal vére litt tyngre
.visstnok
Jeg har ikke sjekket det – det ligger i posen enn sĂ„ lenge

Men det sorte har jeg sjekket og testet
Hoppe tau er som med sykling
Man har det innebygd om man har lĂŠrt det – men det mĂ„ Ăžves opp igjen
Jepsipepsi!

Jeg er i gang med MITT opplegg for Ă„ si det
Ingen apper eller programmer eller noe
Bare fra egen fantasi

100 hopp ganger 3 blei det i dag-
mange stopp fordi jeg ikke fant rytmen og at det var fĂžrste gang,
og jeg trÄkket pÄ tauet osv
. ja du vet
. om du har prÞvd

Den siste bolken med hundre blei hakkevis og delt opp men kom til hundre like fÞr jeg nesten tisset pÄ meg
Det er ikke sĂ„ lett Ă„ komme inn i hoppetau-modusen –
men i siste bolken gjekk det for seg – og ja – jeg tisset litt pĂ„ meg rett og slett
.
Det er mange muskler Ă„ holde orden pĂ„ – ogsĂ„ de som er under livet

Men pulsen kommer opp!
Og det er det viktigste – Ă„ fĂ„ pulsen og pumpa til Ă„ slĂ„ hurtigere 😀
Trene kondisjon!

Men, hoppe til musikk skal bli morsomt fremover, tror jeg

Ikke hver dag
.
Det blir hopping og gÄing og rusling og situps og yogapose og noen armhevinger og slike ting

Trening blir det!

De sa pĂ„ treningssnutter at det er bare Ă„ starte – 10 minutter til Ă„ begynne med
 men du verden— det var nok Ă„ bare hoppe noen minutter

Merker at det er 40 Ă„r ish siden sist hoppetau
 og da var det jo en lek 😀

Dette er ren skjĂŠr alvor!
Neida det er lek og trening pÄ samme tid
Noe nytt
Jeg gleder meg!
Og det gode er at jeg er glad i Ă„ trene!
Men, om jeg kommer til Ä fortsette med hoppetauet, det gjenstÄr Ä se
For det kommer helt an pÄ korsrygg og nakke
grrrrrrr  altsÄ ..

Det som ikke er sĂ„ godt – er at jeg ikke kan gĂ„ “full frĂŠs” som Matoma sier 🙂
Jeg mÄ ta hensyn til kroppen
Og nĂ„r jeg blir for gira – mĂ„ jeg egentlig roe meg – for jeg KAN trene meg ned i kjelleren med iveren min
Kroppen sier ifra – men det Ă„ begrense meg er jeg ikke flink til – fĂžr det er for sent

Men jeg er fullt klar over det – i og med jeg nevner det her – og jeg tar mine forholdsregler,
og turer og hopping og trening er pÄ et mye lavere nivÄ enn for et par Är siden
SĂ„nn har det blitt og jeg HAR akseptert det
MEN,
jeg har satt meg et par mÄl som jeg vil dele med C,
nÄr vi skulle mÄtte klare akkurat det.
Vi fĂ„r se – det hĂžrer uansett fremtiden til
NĂ„ er vi her!
Det som er sikkert er at det er ikke bra Ă„ gi opp
SÄ da stÄr jeg pÄ da!

Hopp hopp hopp!

 

4 kommentarer
    1. Du er flink – jeg har ikke prĂžvd enda, jeg….! Men nĂ„ MÅ jeg altsĂ„ – i morra den dag………! Jeg er ogsĂ„ spent pĂ„ de musklene under livet……! Gleder meg til Ă„ prĂžve – takk for at du sparker meg i gang! Klemmer <3

      1. hihihi jeg har jo problemer med korsrygg og nakke – sĂ„ akkurat den statiske hoppingen vet jeg ikke om var noe for meg. Da vil jeg heller ta en jogge/gĂ„tur kombinasjon. Tror hoppetauene fĂ„r ligge… Men skal prĂžve av og til. I dag er ikke nakken god.. men den er jo ikke sĂ„ god ellers heller… Spennende Ă„ hĂžre hva du mener om treningsformen. MĂ„ i allefall ha et godt underlag – og jeg hoppet pĂ„ flisene i kjelleren med gode joggesko.

    2. SÄ flink du er. Vi har fleipet med hoppetau siden i sommer. Noen vi kjenner kjÞpte det til hverandre, men de pÄstÄr begge to at tauet er for lett???? De lo og fortalte om problemene. Ikke mye hopping der, sÄ nÄ blir det en leke til barnebarna. Jeg hoppet mye tau fÞr, og har vel mitt i kjelleren fortsatt. Gul og hvitstripede plastsnor med rÞde hanker. Lykke til. GÞy med utfordringer. Klemsiklem:)

      1. Ja gĂžy med utfordringer 😀 Men hoppetau blir det ikke mye av… det setter seg i rygg og nakke…. tĂ„ler ikke stĂžtene i hoppa… men litt hopping kan jeg fĂ„ til, for det er jo morsomt 🙂 klems

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg