hva øyet ser

Det er super dupert å bare ta på fjellskoa og gå ut døra.
Velge enten den ene eller den andre turen.
Slippe å kjøre langt for å få til en tur i vår natur.

Ja jeg er nok heldig tenker jeg.
Som har mange turmuligheter fra ytterdøren.
Tenker på dette da Marit, bloggeren fra
MIDTLIVSKRISE 
spurte meg om akkurat dette.
Om jeg måtte kjøre for å gå
DENNE turen.

 

Klikk på linkene over – så ser du litt mer hvem Marit som blogger er, og turen min 🙂

 

I dag tok jeg også på fjellskoa og startet turen fra ytterdøren.

Og bilder er fra turen og “hva øyet ser”,
som er “mitt øye”


Vi går til Golleneset fyr.
Og videre vil jeg gå til Okla.

Jeg ser at det er snøfritt oppover, selv om det kan være is.
Men godt å slippe mye av skaren som er nå, for Leia går igjennom og får av og til litt sår på labbene.


Så vi skal opp på toppen du ser i bildet.


Og et ansikt møter oss på stien 🙂


Og hva dette er?
Tja………..


Og oppover det går og “hva øyet ser” er jo opp til hver enkelt.
Jeg ser bare at det er vakkert ute 🙂


Det er ikke helt bart på turen oppover og Leia elsker snø og stuper i hver snøflekk hun finner.


Sola klatrer oppover Nerlandsøyfjellet og gir sakte men sikkert sol til bygda her.


Og Leia tror hun kan fange fuglen på himmelen…..


Så er vi nesten oppe ved Okla


Vi er ved Okla og ser mot Børa og Barmen.
Og den flotte hunden stiller opp som #fotomodell.


Vi klatrer i takt med sola 🙂

Så rusler vi ned fra Okla og går mot Barmen.


Litt mer skare her men hunden går ikke igjennom, så det gjekk fint.


Fine trinn å klatre over på hvor det er satt opp gjerder.

Så er vi ved Børa og ser til Barmen og Muletua ytterst.

Det er en del is i stien fra Børa og ned så det må gåes med forsiktighet.


Kom over dette langs stien ned fra vassverket.
Rennende vann og masse is 🙂

Litt slik “hva øyet ser”  i dag 🙂

God torsdag til dere !

 

 

 

 

#hvaøyetser #fotografering #foto #naturbilder #vinterifjellet #frost #vinterbilder #hundenLeia #shetlandsheepdog #hundogmenneskepåtur #fjelltur #hobbyfotograf #desmåting #natur #januar #okla #børa #gollenesetfyr #bygda #kvalsvika

 

12 kommentarer

Siste innlegg