hvit pizza…

 

HVIT PIZZA

 

Jeg har aldri laget det før…
Liker liksom den røde 😀

Men nå har jeg laget den, og den var god den ja 😀
Så lærer man seg å spice den med de krydder man vil ha etter hvert….

 

PIZZABUNN:

1 pk gjĂŚr
3 dl varmt vann
1 dl olivenolje/solsikkeolje
Mel

Jeg bruker ofte havregryn i deigen – og annet finere grovt mel og elter den med hvetemel
Heves på bakeplata – trykk så ut deigen på plata og legg fyll av det en måtte ønske – ost på toppen

 

 

FYLL:

1/2 til 1 boks Creme fresch
1 hvitløksfedd
1 paprika

Jeg brukte ferdig marinert biffkjøtt og ferdig marinerte kjøttboller denne gangen

Ruccola på toppen før servering  og den dressing du vil ha til 🙂

 

Stekes 200 grader midt i ovnen ca 20 minutt

 

 

 

#pizza #rømmedressing #cremefresh #hvitpizza #godmat

8 kommentarer
    1. Herlig, det en stund jeg bare lagde den hvite sorten. Synes den er god! Friskere på en måte 🙂
      Ser deilig ut denne pizzaen din.

      1. Ja ikke sant! Hvit var kjempegod – jeg hadde bare bittelitt for mye cremfresh pĂĽ… trenger bare stryke utover – ikke lasse pĂĽ slik jeg gjorde 😀 hehehe

    2. Den både ser og høres veldig god ut, nam 😋 Jeg var veldig kresen når det gjaldt pizza tidligere, men nå prøver jeg det meste bortsett fra frukt på (som ananas) Der setter jeg grensen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg