i mange former…

 

Klassisk eller i mange former
Slik som;
drog eg ut ledninga
slo eg av kaffetraktaren
låste eg døra
står platene på ovnen på
blåste eg ut lyset
Tilbake og sjekke eller ta sjansen på at det er ok

Av og til er sjansen tatt og det har gått bra
Men ofte må eg snu for å sjekke – og sjekke igjen…
Tvangstankar?
Klassisk og i mange former
Kven har makta – resonnere – snakke om – legge ein plan
La tankane gå…

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#klassiskellerimangeformer #tvangstankar #angst #minedikt #etdiktomdagen #dikt #tankerblirtilord #dikt #låsteegdøra

8 kommentarer
    1. Hmmm – sånn der er jeg også! Noen ganger orker jeg ikke dra tilbake å sjekke, men det er ytterst sjelden! Har vel aldri opplevd at noe har vært glemt når jeg sjekker, men…..! Jeg tenker “vanlige tvangstanker”! Klem <3

      1. Ja jeg har snudd bilen mang en gang og alt var bra… og de gangene jeg IKKE SNUDDE gjekk det også bra 😀 Men det er trasig og men vet jo aldri…. 🙂 klem

    2. Tilbake for å sjekke gjør jeg veldig mange ganger i løpet av “tennelys” tiden. Overtenker og klarer ikke å være 100 % sikker på om jeg blåste ut alle eller ei 😊

    3. Det er vel ikke før det tar helt overhånd det kalles tvangstanker… Altså når man er inne for 4.-5. eller 6. gang for å sjekke de samme tingene.. eller noe sånn. Og IKKE kommer seg videre… Slitsomt. Men alle har nok et snev av dette, uten at det GJØR noe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg