islender

KVIT OG SVART
ISLENDER

SMART-garn
Strikkes pÄ pinne 3,5

 

MĂ„tte rekke opp en del da jeg skiftet til pinne 4 for bolen, og det ikke blei fint 😀

Str L
og genseren er tiltenkt C
Han Ăžnsket seg denne

Kanskje jeg strikker en islender til meg i annen farge?
Vi fÄr se

Men her er C sin

Jeg har brukt litt forskjellige oppskrifter Ă„ se etter – sammenlignet og fĂ„tt den slik
Synes det er finere med isydde ermer til en herregenser 🙂

Og nĂ„r det er snakk om montering sĂ„ har jeg ikke blunket en gang, nĂ„r det gjelder Ă„ sy og klippe – men jeg vet jeg har gjort det pĂ„ “feil mĂ„te” – som gjĂžr at det kan bli litt “rart” pĂ„ skuldrene
. av og til

SĂ„ denne gangen skulle jeg altsĂ„ gjĂžre det pĂ„ den “rette mĂ„ten” – og jeg forstĂ„r poenget,
helt klart
Men jeg ville liksom ikke fjerne pinnene fra maskene – men tok av – fĂžrte de  maskene nĂŠrmest skulderen, over pĂ„ en trĂ„ –  for Ă„ kunne ha lettere for Ă„ sy
 men du verden for et bal
Maskene forsvant fra pinnene – sĂ„ var det tomt for undertrĂ„ – sĂ„ fikk jeg ikke tredd i nĂ„la – sĂ„ hadde jeg peiva bort i en innstilling som gjorde at nĂ„la hadde flytta pĂ„ seg – og jeg syntes den sydde sĂ„ skeivt

Og i slike situasjoner, da kommer bannskapen frem – og jeg tenkte med meg selv: du banner som en nordlending
. ja for de banner MYE  hehehe  til mitt forsvar
Jeg er ikke glad i Ă„ banne – og banner sjelden – men nĂ„r jeg mister kontrollen
 og blir irritert og utĂ„lmodig
da
.

Men, jeg har hanket genseren i mĂ„l – og den blei ikke sĂ„ aller verst

SĂ„ metoden – joda – jeg kommer kanskje til Ă„ sy i ermer pĂ„ denne nye mĂ„ten for meg, en annen gang ogsĂ„ 😀
Da vet jeg hva jeg gÄr til !

NĂ„r kragen endelig var ferdig – dobbel – altsĂ„ brett pĂ„ baksiden – sĂ„ var kragen alt for vid
  sukk

Men bare Ă„ brette opp armene – hanke opp  ny krage og klippe bort den tykke gamle.. Gjekk bra – men fortsatt bittelitt vid muligens, for C –
men sĂ„nn blei det nĂ„ en gang med denne Islenderen – og ellers blei den bĂ„de fin og varm, og
C likte den!

Jeg stod modell da
 😀

Sier meg fornĂžyd med arbeidet.

#islender

12 kommentarer
      1. Tusen takk đŸ€— Jeg har sĂ„ smĂ„tt startet pĂ„ noe lignende til meg, og den er grĂžnn med offwhite luser 😊

    1. Veldig fin, jeg er veldig glad i islender, har strikka noen og har vurdert om jeg ogsĂ„ skulle fĂ„ en 🙂
      Du fikk den ferdig, og den var fin pÄ deg ogsÄ.

      1. Tusen takk! NĂ„ holder jeg pĂ„ med noe lignende til meg i grĂžnt og offwhite… Men har noen julegaveprosjekter pĂ„ gang sĂ„Ă„,…. kjekt Ă„ strikke 😀

    2. For en fantastisk flott genser. Du er flink og tĂ„lmodig og banner…hehe..
      Ser jo helt proff ut. Dette hadde jeg aldri greit, ikke orker jeg slikt mĂžnster..Og klippe og sy – hjelpes..
      Du altsÄ, klapp deg sjÞl pÄ skuldta. Superfin.

      1. Tuuusen takk! Klappet meg pĂ„ skuldra jeg nĂ„ 😀 Ja jeg banner nĂ„r det ikke gĂ„r veien hehehehe Jeg liker Ă„ strikke – men blir fort lei nĂ„r mĂžnster er intetsigende pĂ„ en mĂ„te hehehhe Men klarte Ă„ ro i land islenderen 😀

    3. Den er kjempefin altsĂ„ – heldige C! Jeg har veeeeldig lyst til Ă„ strikke en islender til lillegutt…. tror det blir mitt neste stĂžrre prosjekt! Kanskje han kan fĂ„ den allerede til vĂ„ren! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg