jantelova

 

TANKESPINN

 

Det er alltid noko med nokon.

Nokon som tråkkar over grenser, til stadigheit.

Grenser DU har satt. Grenser – moral – etikk – og DU har satt standarden.

Og kvifor det er akkurat DU som har rett, ja det veit ikkje eg.

Har EG rett? Er det EG gjer, feil?

Er mine og dine grenser like? Det er ikkje enkelt dette, med å ta hensyn til alle og ein kvar til ei kvar tid.

Er dette innafor, eller tråkkar eg rett i salaten?

Kven er det som har fasiten på rett og gale.

Det er lover for både det eine og det andre, og dei lovene brytast kvar ein dag.

 

Lover eg og du lagar – usynlege lover og reglar.

Er lover til for å brytast? Kven har banka lova inn som gjeldande?

Kvar går grensene? Kven har satt grensene?

Det er vel EG og DU som har laga grensene og fylgjer lover og reglar så godt vi kan. Lover og reglar – både gamle og nye.

Så brytast dei – og kven skal handheve dei lovene – seie at OK denne gongen går det greit, men neste….. for det gjentek seg og gjentek seg – grensene blir tynnare i kantane – slarkne – utvatna. Det er eg og du som tøyar grensene.

Grensene for kva som er greit. Det eg synes er greit, synes du er uforkasteleg, og omvendt. Det du synes er grei oppførsel, er for meg heilt bak mål.

 

Men kva skal ein gjere då? Når vi alle har forskjellige meiningar om kvar grensa går?

Jau, lover og reglar fortel oss kva vi skal gjere. Men kanskje er det på tide med NYE lover og reglar av og til. Nåkre lover burde strykast – andre fornyast.

Tru at du er noko……… det er farleg det.

Eg får vondt inn i hjarterota ved dei orda; tru at du er noko.

For du skal ikkje tru at du er NOKO i det heile tatt. Kven trur du at DU er som kan kome her og ta deg til rette?

Oppføre deg utan for normalen. Og kva er utanfor normalen?

Det er den normalen DU har satt – som du føler er rett for deg, men som kanskje ikkje er rett for meg.

Dei skråe blikka – kva trur du at du er – kom ikkje for nær.

 

  • Du skal ikke tro at du er noe.
  • Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
  • Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  • Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  • Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
  • Du skal ikke tro du er mere enn oss.
  • Du skal ikke tro at du duger til noe.
  • Du skal ikke le av oss.
  • Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  • Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

 

Det er farlig å kome å tru at ein kan lære nokon som har årevis med erfaring, noko.

Du, nyutdanna….kva trur du at du er? Ikkje sant??  Der har du den….. kva trur du at du er – kome her og lære MEG noko…….

Det er EG som skal lære DEG og ikkje noko anna.

Fornærming – autoritær kræsj.

 

Alder – er ikkje du vaksen då?

Tulle rundt slik?

Kva er vaksen og kva er å tulle rundt slik?

Kanskje det å tulle rundt slik er absolutt det å LEVE. Er det så farlig å leve då?

At eit lite feiltråkk som gjer at latterdøra sig opp eit hakk blir eit sjokk for nokon. Latter er farleg det. Flir ikkje.

Ta det som ein vaksen.

For vaksne ler sjeldent………….. vaksne skal ikkje ha det artig?

Jaja…. tankespinn om alt og lite……………

men det er slik at det eg meinar er bra, meinar du er svært lite bra og omvendt –

det er berre det at kunsten er vel å møtast på midten – møtast på halvvegen –

godta ulikheitene utan å døme nord og ned.

Det er så lett å rulle med augene og heve augnebryna og riste på haude. Vise avsky med heile kroppen. Alle og ein kvar ser ditt ansiktsuttrykk og di kroppshaldning. Det er vel det som er vanskelegast å skjule.

Augene fortel.

Mimikken fortel.

Orda fortel.

 

Og opp i alt skal DU stå oppreist – med heva haud og seie – EG TRUR AT EG ER NOKO.

 

 

 

 

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
01.08.19

 

 

 

#rullemedaugene #jantelova #meiningar #etdiktomdagen #blogg #tankespinn

20 kommentarer
    1. Ja, definisjonene er forskjellige på alt dette, og vi har våre egne grenser og mål. Men jeg TROR vi skal tro vi er noe, så godt vi kan, så får de andre bare stå der å himle med øynene om de vil. Så lenge vi ikke gjør noen noe vondt så er det viktig å tro på seg selv <3 klemmer <3

    2. Her er det mye å tenke på.
      Det er ikke lett på hvilkren måte man skal være. Jeg tror jeg får være den Gud skapt til å være og jeg tror ikke jeg er bedre enn andre. Hver og en har sin gave og opparbeidet kunnskap. Kunnskapen skal inspirere andre og bruke til å hjelpe til.
      Men uansett hva vi gjør er det sikkert noen som er ikke enig med oss:)
      Vi må ha også tro at vi kan gjøre noe forskjell, hvis ikke blir alle passive:)

    3. For en sammensetning, av ord og bilder. Jeg ble fullstendig satt ut, rett og slett. Og jeg er gammel og jeg er full av erfaring. Men jeg er ganske sikker på at jeg skulle bidratt til å begrave Jantelova. Men det hadde sikkert vært noen som hylte og skreik i protest og kritikk om det ble gjort. 🙂 Spennende å følge den tankerekka di nedover her 😀 Du ER noe, det er brennsikkert 🙂 Tusen takk 🙂

    4. Dette er et veldig godt innlegg! Ikke minst dette at vi kan ha så lett for å klandre “De andre”. Den jeg kan ha aller vanskeligst å se slike tendenser hos …er meg sjøl. “Skaff meg en synder- noen jeg kan legge skylda på”- mentalitet er skumle greier. Og…vi har det i oss alle sammen! Så er det viktig å innse det uten å begynne å klandre seg sjøl, bare være seg det bevisst! Klem! <3

    5. Her var det kloke tanker, og jeg er enig med deg. Vi må kunne snakke ærlig samme, fortelle hverandre hva som er bra og hva som ikke er bra. For som du også sier så er vi forskjellige, og godtar forskjellig. Da må vi kunne møtes og likevel være enige med hverandre om at det er lov å være uenig også. Den ene er ikke mer verdt enn den andre fordi om vi har ulike synspunkt på ting 🙂

    6. Fantastisk skrevet! <3

      Jeg heier på alle som tørr å være seg selv og som viser det hver dag.
      Det eneste jeg ikke liker er folks om hever seg selv ved å være stygge med andre- da er man ikke mer enn et null, hvis man må det.

      Ellers sier jeg bare heia alle de som vil noe og som gjør noe med det, uten å være ufin mot andre på veien <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg