jeg sier ingenting

 

 

Jeg sier ingenting
Bare leser, lytter og ser
Sier ingenting
Bare tenker mitt
Holder det inne i meg
Trenger ikke si noen ting
Bare tar inn,
og konkluderer

 

Jeg sier ingenting, men tenker mitt
Hva f… er det da?
Skal jeg ikke si noe, ikke mene noe?
Det skjer ingenting om jeg ikke sier noe
Det blir ikke noe gjort om jeg ikke engasjerer meg
Jeg sier ingenting,  bare leser, lytter og ser

 

Som om jeg sitter på gjerdet og vagler
Venter på rette øyeblikket
Der!
Der er det noe!
Skal jeg si noe nå, skal jeg respondere, skal jeg….
Så falt jeg bare ned fra gjerdet, det var så ustøtt
Ikke greit å sitte der å vagle, og hvorfor, sånn egentlig
jeg sier ingenting…

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
februar 2024

 

 


#tankerblirtilord #etdiktomdagen #minedikt

10 kommentarer
    1. Jeg og vagler litt som du vet. Men noen ganger er det bedre å ikke si noe, i mine øyne.. Ta inn og se, ja, men helle bensin på bålet ikke alltid det jeg tror endrer noe 😞

    2. Herlig sagt…Noen ganger har man jo lyst til å si noe – særlig på jobben..
      Men om det gjelder selve personen – så holder jeg tett.
      Dett blir bare misnøye ut av det..

    3. Det kan ofte bli slik, at man ikke sier noe. Kanskje man skulle lære mer av kroppens signaler, for like ofte kommer den dårlige følelsen i ettertid – fordi man ikke sa noe. 🤗

    4. Godt skrevet 🤩
      Jeg velger som oftest å tie, men noen ganger føler jeg at jeg kanskje burde sagt noe likevel. Men ikke dersom jeg veit at det bare blir uhygge og”kvalme” av det. Man lærer så utrulig mye om folk ved å bare se og observere 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg