jepsipepsi og laktose

 

Ny uke og nye muligheter

Har jeg testet lenge nok nå?
Når jeg egentlig vet svaret, men ikke vil at svaret skal være det jeg kanskje vet det er…

Laktosefritt eller ikke
Hvor lenge skal magen være dårlig
Det har jo gått bra en hel periode, helt til det sa “pang” og toalettet må bare være innen kort rekkevidde, si

Er det ikke det, laktose, da vet jeg egentlig ikke

Vi får se… eller kjenne etter….
For det er akkurat det, kjenne etter, og det å tørre dytte noe inn, fordi det kommer like fort ut igjen
Jepsipepsi – mage til besvær er noe dritt… heh!

Noe å tenke på og noe å gjøre noe med
Teste ut og finne ut….
Selv om jeg har visst det – og tenkt at dette går greit, med “vanlig” melk og slikt…
Og, det gjekk bra en god stund, for å si det slik…

Laktoseintoleranse
betyr at du har nedsatt toleranse for melkesukker. Tåler du ost og et lite beger yoghurt, men ikke et glass melk, har du trolig laktoseintoleranse.

Typiske symptomer på laktoseintoleranse er:

oppblåsthet
tarmgass
luftsmerter
diaré

kopiert fra nettet/helseNorge

 

Løøøøøp   ledig toalett !

10 kommentarer
      1. Vet nok at det er laktose jeg reagerer på. Er bar det at jeg har gode perioder innimellom – og da ser det ut til at jeg tåler det meste heheheeh inntil jeg IKKE gjør det lenger – og da er det tilbake til start på en måte. Laktosefri melk er det viktigste 🙂

    1. Uffda. Min kjære er laktose intolerant. Det går helt greit på hjemmebane. Men det er mange serverings steder som har mye å lære om det. Håper det går bra, selv om dere måtte legge på sprang når «Laktosen» på fire ben kom durende, eller var det Herr Laktose kanskje. 🤗

      1. Ja det er det å finne ut av det. Jeg har kuttet ut sjokolade… men ellers spiser jeg en del – og er observang på det – og vet jeg kan bli dårlig… så det er litt opp til meg for tiden 🙂 Lag deg en fin dag <3

      1. Ja jeg må bare skjerpe meg… sklidde helt ut og mente jeg kunne utfordre kroppen og bli frisk ved å bruke “bare” melk f.eks… kuttet ut sjokolade… men det vart ille med melk da jeg bruker det i kaffe…. jepsipepsi!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg