jippi…

På det fjerde skal det skje?

(ny injeksjon da jeg og ortopeden blei enige om  at det kunne vi gjøre – og utsette operasjonen bittelitt)

I allefall var det dagen for ny blokade
Volda sykehus ortoped P står for inngrepet og jeg vet hva som skal skje

Er rolig på veien til sykehuset
Vet at dette er siste blokade av nerverot i ryggen, før evt operasjon
Alt er ok – det eneste som mangler denne gangen, er følge
For det er mulighet for at det er problemer med høyre fot etter injeksjon…
Noe som det ikke har vært de tre gangene før…
Men selvfølgelig,,, når man er alene og skal kjøre hjem… hva er det som skjerda?
Joda!
Blokaden tar seg helt ut… funker som bare det – bedre enn de tre første og foten vil gå alle veier
Jaja,,, bra jeg kjører bil som nesten kan kjøre seg selv

Å ligge der på operasjonsbordet – på magen – med hodet gjemt under armene
Redd så du rister – og like før tårene bare fosser ut
Men grine, det skal jeg i allefall ikke!
Men er så redd…
Redd for det jeg ikke har kontroll på … og at jeg kjenner det gjør vondt (har jo bedøvelse da) men…
Jeg vet dette!
Vet at han snart er ferdig…  når han treffer rett med den laaaaaange nåla som sitter i ryggen min
Og returen… må le litt.. men kom meg hjem
Utslitt av redsle,
og høye skuldre for kjøreturen

Så da er det 6 uker til neste møte – og da bestemmes evt operasjon

Jeg er livredd – men
NÅ VIL JEG BLI BEDRE!
Og det blir jeg mest sannsynlig ved inngrep i ryggen

JIPPI ropes stille fra det indre

 

10 kommentarer

Siste innlegg