kake til påske

 

 

GULROTKAKE

Det er en favoritt blant kaker min kjære C liker
Og han er på vei hjem fra jobbreise i dag, og da kastere jeg meg rundt og lager en gulrotkake

 

 

Kaka:

4 egg
4 dl sukker
Piskes til eggedosis

5 dl hvetemel
1 tsj salt
1 tsj vaniljesukker
2 tsj natron
3 tsj kanel

2,5 dl raps- eller solsikkeolje

500 gr raspa gulrot

Jeg raspet litt eple i

 

Sett stekeovnen på 175 grader
stek i rund smurt form midt i ovnen i EN time

Jeg brukte bakepapir i den runde forma

 

 

Kremen:

300 gr smør
600 gr melis
Pisk smør og melis kremet først og tilsett deretter  det andre
400 gr Philadelfiaost
4 tsj vaniljesukker

Jeg raspet litt fra eplet også i kremen

 

Kaka blei høy – og jeg delte den på midten og hadde krem inn i kaka og opp på

 

Denne skal nytes!

16 kommentarer

Siste innlegg