kjolefredag.. “og du sprita ikke hendene!!!!!!!!!!!!!!”

FREDAG
og det er den 13. november.

 

Hos FRODITH er det alltid kjolefredag!
Selv om innlegget HER er fra “kjoleonsdag” 😀

 

Og i dag bestemte jeg meg for å ta kjole istedet for skjørt, som var første tanke i dag 😀

 

Her er jeg og fredagens kjole:

 

 

Jepsipepsi!

Er det andre som har hatt kjolefredag i dag??

SĂĽ var jeg pĂĽ vei til Volda en tur og stakk innom
BRUKTBUTIKKEN

Og det første jeg hører nür jeg kommer inn:
“Du må sprite hendene – spritdispenseren står ved døra”

Herregud!

Jeg glemte å sprite hendene når jeg hadde lukket døra bak meg, fordi jeg var  så fokusert på det jeg skulle se etter og at jeg skulle til volda sykehus…

Ja, sĂĽ mĂĽtte jeg forsvare meg da:
“Jeg sprita hendene før jeg gjekk fra bilen”…..

HJELPER IKKE!!!!!

Du har tatt i døra som tusen andre – og selv om vi vasker aldri så ofte, og du sier du sprita hendene i bilen…MÅ du sprite hender!!!

Alle sier at de spriter hendene i bilen!!

Jeg ba nesten om unnskyldning og takka for påminnelsen…..

Du verden…. jeg datt helt av skaftet rett og slett og glemte hva jeg skulle se etter et øyeblikk.
Det var måten dama ordla seg – høgrøstet over hele butikken….
Og ja, så klart jeg VET at jeg skal sprite når jeg går inn døren et sted….
Men…
Så glemte jeg det akkurat der – og så fort kan det gå….

Jeg fant ikke det jeg var ute etter – kjørte forsuffet til Volda sykehus, time klokka 14.00 for “Beintetthetsmåling”
Og jaggu har ikke dama her krympa!!!
Nesten 1,5 cm….

Jaja, det er så mye rart som skjer etter passert 50………………..

 

 

Og sånn går no dagane….

 

Ha en fin fredagskveld!

 

Her bakes det rundstykker plutselig 😀

 

 

#kjolefredag #kjole #fredag

10 kommentarer
    1. Fint du e ri kjole. Jeg hadde kjole i gĂĽr:)
      Ja, ¨sprite hendene er veldig viktig büde for oss og andres skyld:)
      Ha en fin fredag til deg!

    2. Fiiiine du <3 og det er jammen lett ĂĽ glemme den spritinga selvom en gjør det ca 1000 ganger pr dag pĂĽ jobb og butikken…… hmmmm…. sĂĽ er det noe med det der ĂĽ brøle det mot deg lissom…. stønn! Krympa, ja…. da blir jeg veldig liten etterhvert lissom…. god klem <3

    3. Jeg hadde ogsĂĽ krympet, men bare 1 cm 😀 GJorde sĂĽnn bentetthetsmĂĽling jeg ogsĂĽ, pga jeg brakk jo alt mulig en periode Mest tĂŚr… 😀 SĂĽ koselig du har kjolefredag du ogsĂĽ. Jeg hadde i gĂĽr jeg ogsĂĽ, selv om det ikke fikk sĂĽ mye fokus. Var jo genser-kjole pĂĽ tur 🙂 Og jeg laget ikke innlegg før sent. I dag er det lørdag, tror det faktisk blir kjole-lørdag ogsĂĽ 😀 Hi-hi. Det med spriten, hun hadde ikke trengt ĂĽ vĂŚre sĂĽ “streng”, men pĂĽpekt det litt mer stille 🙂 klemmer <3

      1. hihihi ja der med spriten……. og tenke seg til at jeg ikke tenkte over det da jeg gjekk inn i butikken…. Mye kan skje fra en spriter seg i bilen og til en gĂĽr inn i et nytt lokale,,. dørhĂĽndtaket!!! Jepsipepsi! Ikke alltid fornuften seirer…
        Kjole ja – jeg gĂĽr mye i skjørt 😀
        Jeg har jo benskjørhet… og skjev rygg = skoliose…. sĂĽ… man mĂĽ bare regne med at det krympes fremover :-/ klem

    4. Fort gjort å glemme seg, sjøl for en som normalt er påpasselig. Ja, vi krymper vel gjerne litt når vi har vært i overgangsalderen ei stund. Jeg vet ikke om jeg har krympet, for jeg har ikke målt.😉

      1. Ja jeg har nok krympet ogsĂĽ pga benskjørhet og skjev rygg… Jeg mĂĽler jo annet hvert ĂĽr pga jeg var hardt rammet av osteoporose i flere rygghvirvler… Men det har bedret seg etter at jeg begynte trene <3

    5. uffda ,mütte flire bittelitt :=) men det er virkelig fort gjort ü glemme den spritinga ,selv har jeg ikke tenkt pü att andre tar i døra for jeg har ogsü brukt sprit i bilen ,men men det er merkelige dager for dei fleste nü og en kan jammen bli litt fortumla :=)
      Vi krymper nok litt ja iallefall om en har osteoperose ,jeg hvet att jeg har begynt ü fü litt pukkelrygg og den blir litt mer pukkel hver gang jeg tar beintetting ,hva kan jeg gjøre for ü ungü den pukkelen ? legen sier ingenting (
      ja ja vi var ogsü i Volda i gür ,først et strøk maling pü stua ,sü kjøre svigermor til Volda for ü handle litt hun trengte pü møbelringen og hjem for ü male strøk nr 2 sü kunne vi rydde før vi tok natta ,sü kjole har jeg ikke hatt,vÌrt en effekstiv jobbhelg med malerklede pü

      1. Ja pukkelrygg…. kan man trene overkropp/rygg/skuldre og bremse det liksom…. det har jeg tro pĂĽ…. men vet jo ikke… Jeg har bremset osteoporose med trening – det vet jeg – for prøvene har blitt bedre etter at jeg begynte trene… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg