koko

LØRDAG


Se så fin sommerfugl!

 

Utsikt mot Bigset…
Veien mot høyre går like til der vi bor – mot toppen og forbi 😀

 

 

Det er en fin tur dette – og vi har gått her et par ganger før – ene gangen et lite stykke opp – til en trapp – og gangen etter – opp til om jeg ikke tar feil, Sarshornet…

 

 


Kan jo være at en ser frihetsgudinna i stubben her?  😀  Eller noe annet…

 

 

Så vil ikke føttene mer – men hodet vil litt til – og vi går til endes på traktorstien – så snur vi hjemover – godt fornøyde
Vi tar toppen til Skafjellet en annen gang – når kroppen er på lag 🙂

Et skritt av gangen – lengde eller ikke…. bevegelse er det viktigste

Og i dag hørte jeg Gjøken for første gang!

Og vi gjekk rett og slett på stien!

 

Jeg gikk en tur på stien
og søkte skogens ro.
Da hørte jeg fra lien
en gjøk som gol ko-ko.
Ko-ko, ko-ko, ko-ko, ko-ro, ko-ko
Ko-ko, ko-ko, ko-ko, ko-ro, ko-ko

Jeg spurte den hvor mange,
hvor mange år ennå.
Den svarte meg med lange
og klagende ko-ko.
Ko-ko, ko-ko ….

Jeg spurte om dens make
og om dens eget bo.
Den satt der oppå grenen
og kikket ned og lo.
Ko-ko, ko-ko ….

Vi bygger ikke rede,
vi har hjem, vi to.
Fru Spurv er mor til barna
vi galer kun ko-ko”
Ko-ko, ko-ko….

Det var rart det der… mens hund og menneske ruslet der på stien, kom sangen… og deretter gjøken 😀

KOKO!

 

 


“Byrlauelva” går like over her 🙂
Aldri hørt om den – men det stod skilt

 


En liten stol?
Pinni Konglefrø som har sittet her, på turen over eidet og til Rotarystien 😀
Omvei i såfall… men hvem vet…
Kanskje de har vært her en gang…

 

Turen gjekk på traktorsti oppover mot Skafjellet og Brørene… og mot et par topper til, tror jeg…
Fin sti
Og jeg vet at jeg IKKE kommer meg opp på toppen (Skafjellet) i dag…
Men det er ikke derfor jeg er ute og går lenger… det er for å holde kroppen i form – og trene meg opp igjen til en dag å ta disse toppene igjen.
For det VIL jeg!

 


Om du ser nøye her, litt på avstand – så kanskje du ser konturer av et ansikt?  Munn, øyne og nese….

 

 

Hun og han?
De holdt i allefall sammen fra gren til gren nedover stien der vi gjekk, på returen
Vakker rødfarge på ene fuglen

 

 

 

Se på denne hvitveisen da – som er på god vei til å bli blå 😀

 

 

Den vake kusymra er over alt…
Nydelig vårblomst!

 

Godt fornøyde med turen vår i dag 😀

 

9 kommentarer

Siste innlegg