kom mai

God morgen Norge!

Kom mai du skjønne milde…
Og det er pluss ei varme grader ute og det snøvar
Slikt typisk mai-veir vil nokon seie…

Så hadde vi slikt typisk april-veir…
Der sommaren kom innom og holdt oss for narr
Lot oss tru at no var våren komen
Og narra vart vi
Nesten som ein evig lang aprilsnarr…
For våren uteblei etter at sommaren hadde gjort eit stykke innhogg
Minusgradar og dalande snøv tok over heile vårfølelsen og satte oss fleire steg tilbake, ja akkurat med den vårfølelsen

Men, når mai kjem, dååå…

Ja då fyre vi likesågodt i peisen og varmar opp stova
1. mai brukar vere litt slik lunefull kan ein seie…

 

Kom mai du skjønne mildeGjør skogen atter grønnOg la ved bekk og kildeFiolen blomstre skjønnHvor ville jeg dog gjerneAt jeg igjen deg såAkk kjære mai hvor gjerneGad jeg i marken gå
Om vint’ren kan man haveVel mangt et tidsfordrivMan kan i sneen traveÅ ja et lystig livMen når seg lerken svingerMot sky med liflig slagPå engen om å springeDet er en annen sak

Kom derfor mai du mildeGjør skogen atter grønnOg la ved bekk og kildeFiolen blomstre skjønnHvor ville jeg dog gjerneAt jeg igjen deg såAkk kjære mai hvor gjerneGad jeg i marken gå

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 31 = Veralynn

Plass nr. 53 = Filmhjerte

Plass nr. 81 = Lindahjohnsen

 

Og dette lønsoppgjeret….
Var det slik at dei som har mest enno ein gong vart vinnarane og dei som har minst enno ein gong tapte…
Eg berre lurer…

1. mai er arbeidernes internasjonale kampdag

Arbeidernes internasjonale kampdag, 1. mai, er en dag for å vise arbeiderklassens styrke og føre fram viktige saker for arbeidsfolk


Uansett kalde eller varme grader, velkommen mai!

NYT DAGEN DER DU ER
OG
STÅ DEG VEL

 

🌹🌹🌹

8 kommentarer
    1. no ser eg på yr att vi skal ha sol i dag ,men enn så lenge er det småyr og tåke i fjella så får dagen vise ,det er uansett mai og snøen forsvinner fort om den dukker opp:=)lønnsoppgjøret ja ,dei statsansatte får iallefall en reell tillegg såg eg på nett ,vi som er uføre og pensjonister får vel ikke mye kjenner eg systemet godt ,så får vi greie oss som best vi kan

    2. Ja mai den har kommet, men mild er den nok ikke. Her snør det i dag, og jeg koser meg inne i varmen 🥰 Så koselig at du nevne meg 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin 1 mai, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg