krommet rygg…

 

 

Holdning
Tar meg selv i å sitte krokrygget fremoverlent ved bordet
Rett opp ryggen
Site rak
Rak i ryggen
Rak holdning
Ja, det er det som er, pass på ryggen
Retter meg opp og kjenner det er godt
Dette er riktig
Så synker jeg sammen igjen
Tar meg selv i å sitte med krommet rygg
Rett deg opp og bak med skuldrene
Rak holdning
Phu dette er slitsomt
Det er rene treningsøkten
Skal jeg holde det slik hele dagen
Glemmer det fort
Tar meg selv i å sitte lutrygget foran matbordet
Herregud da menneske
Rett deg opp!
Aaaaarghh….

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
27.10.2022

 

 


#minedikt #tankerblirtilord #etdiktomdagen

8 kommentarer
    1. Ja, det er sånn vi holder på… Lett å bli lut. Jeg har ikke problemer når jeg står og går. Men når jeg sitter… Så mamma ble veldig lut til slutt. Viktig å tenke gjennom holdningen 🙂

    2. Ja, her er det akkurat som du og Frodith beskriver. Jeg synker ofte sammen når jeg sitter, sjøl om jeg er rimelig rett i ryggen når jeg står og går. Å rette seg opp gjør at en FØLER seg mer pigg også. Å dra munnvikene oppover er også bra, for da “lurer”vi hjernen til å tro at vi er glade…sjøl om vi egentlig er litt molefonkne…🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg