kven er vi…

 

 

 

Nokon sa ein gong;
Nei, langt hår, kva trur de at de er
Etter den og den alder, kort skal det være
Frisyre!
Det passar seg ikkje med langt hår på vaksne damer

Og eg har sett meg rundt i etterkant – i åra som har gått
Kor vakkert er det ikkje med langt hår?
Ung eller gamal – det lange håret passar så fint

Nokon sa ein gong…
Slik skulle det være – den oppvoksande generasjon –  haldningar – kva trur de at de er..
Me trur me er vakre og vene!
Kven er vi

Vi er dei vi er
det er ingen regel
Heldigvis kan vi velge – for det meste…
Hårpryden – langt eller kort – vårt valg
Vi står for det!

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

Inspirert av innlegg fra bloggeren Natheless der vi kan få leke og være oss selv – Hvem er vi?

#minedikt #etdiktomdagen #kvenervi #tankerblirtilord

10 kommentarer
    1. Herlig, du har et vakkert nydelig hår..
      Langt hår er flott synes jeg. Herlig skrevet…
      Hvem skal bestemme håret vårt lissom, ikke andre..men oss selv..
      Klem inn i søndagen ❤️

    2. Godt skrevet 🙂 Og det er klart vi kan velge om vi har kort eller langt hår. Men da jeg var ung, trodde jeg faktisk at voksne damer måtte ha kort hår. Tenk det! 😀

    3. Herlig du, og det er så riktig å velge selv mener jeg. Jeg har ofte fått kommentarer for håret. Ikke var det pent med permanent og ikke skulle jeg ha langt hår når jeg hadde blitt mamma. Jeg burde jo sette det opp og ikke ha det utslått i det minste. Ikke skulle det være stramt og jeg måtte slett ikke la det gråe håret vokse ut!!!! Jeg har felt tårer av sånne dumme kommentarer, men reist meg igjen. Jeg bestemmer virkelig selv, og retter meg opp i stolthet! Klemsiklem og takk for link!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg