langs sjøen

UTETID

Og turen går langs sjøen, inn #kvalsvikstranda mot #longeneset og tilbake same veien – og rusle i bygda og se på havet som stiger……..

13 kilometer rusletid i dag – før sludd og regn tok over.

Og turen har startet 🙂


Vi er ved elva i kvalsvikstranda.

Vi er ved “Longeneset” i Kvalsvikstranda – og her er første utkikkspunkt for havørna 🙂


Og her flyr en #havørn fordi vi kom og forstyrret den…………


Kvalsvika i bakgrunnen.

 

 

 

 


Og her er utkikkspunkt nr 2 for havørna.

Når man kjører forbi Longeneset kan man se silhuetten av ørn som sitter og speider.

Utsikt mot #Runde

 

 

 

Så rusler vi tilbake samme veien, mot bygda.

Og ved den første moloen oppdager jeg plutselig en #sel som ligger og koser seg.
Et dårlig bilde……….. men……….. du ser de 😀

 

Det er høy vannstand, men det skal visst bli mere i morgen……………

 

 

 

 

Vi tar liksågodt turen til #Golleneset fyr når vi er så godt i siget.

 

 

Og her var det så mye sjø at jeg nesten ga opp å komme over til fyret…………..
Men………..til slutt så løp jeg når sjøen dro ut….
Men hunden nektet så jeg blei stående midt på – og sjøen kom inn igjen og jeg fikk sjø opp til knærne….. og ja….søkk våt i ene skoen……………
Og hunden tok en snarvei over noen steiner 😀
Som du ser i bildet under, måtte vi gå opp på første nabben for å unngå å vasse i sjø tilbake 🙂

 

Det har blitt noen skritt i dag 🙂

Godt med alt som er gjort!!

 

 

 

#utetid #fotoglede #foto #bygda #høyvannstand #mandag #hobbyfotograf #natur #hundenLeia #titusenskritt #gåtilmånen #norskukeblad #langssjøen

8 kommentarer

Siste innlegg