lene seg mot vinden… ørn

 

På vei hjem fra besøk hos moderen, gjennom stranda og opp og inn i svingen mot Teigestranda – og det blåser kraftig
Himmelen er blĂĽ og sola skinner, men vinden tar i, i kast
Akkurat der det blĂĽser som vĂŚrst, brĂĽremser jeg
Hva stĂĽr i veikanten?
ØRN!


Stopper opp, rygger sakte tilbake og kommer meg inn pĂĽ siden av veien
Ned med vinduet og filmer ivei
Filmen blir det ikke noe av fordi vinden røsker slik i mobilen – synd 🙁
Men, jeg fikk tatt noen bilder..


Wow!
Har du sett!!

Hva var det med ørna som gjorde at den stod der lent mot vinden?
Jeg trodde den først var skadet – men til slutt fløy den sin vei
Store vinger!
Vakker!

Senere ser jeg i et innlegg at en havsule har parkert seg i bygda – og ser syk ut
Mest sannsynlig fugleinfluensa – og havsula blir avlivet etter samtale med mattilsynet etter det jeg fikk med meg.

Jeg var på vei å ringe Folkestad da ørna letta… Han som har greie på fugl
Men droppa det da ørna dro sin vei

Men det slo meg – er den syk?
Eller sto den bare og lente seg mot vinden?

Jeg holdt pusten nesten, hele seansen
Ørn er det mest fascinerende – og er den som jeg strekker meg mot – og der stod den i veikanten – vakker og stor
Fantastisk!

Hüper bare den hadde nødlandet og stod og tok imot fønvinden som kom i sterke kast, før den valgte ü seile av sted, og at den ikke er syk eller skadet.

#ørn #lenesegmotvinden

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg