mamma

 

Mamma
Mor
Mormor
Farmor
Datter
Søster
Svigerinne
Svigerdatter
Bestemor
Tante
Forelder
Venn

Mamma rommer det meste
Plass til det meste
Glad i det meste
Forstår det meste
Leser det meste
Eller…

Uansett er mamma den som følger igjennom livet på godt og vondt
Mammaer tåler det meste
Aksepterer det meste
Mammaer er viktige
Vi hadde ikke vært her uten de, tror jeg
Mammaer er her for alltid
Det trodde jeg på ganske lenge

Selv om andre forsvant, tenkte jeg aldri at min mamma kunne forsvinne
Mamma til evig tid og forbi liksom
Men det er jo ikke slik
Mammaer med alle sine titler, kan brått forsvinne de også
Takknemligheten ligger som et tykt lag
Å ha en mamma er lykke
I allefall når man har en mamma som min

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
august 2023

 


#minedikt #etdiktomdagen #tankerblirtilord

9 kommentarer

Siste innlegg