mamma..

 

 

Modig
Artig
Mjuk
Mangfoldig
Alt

 

Korleis er mamma
Har du nokon gong tenkt på det
Korleis mamma er

 

Du lærer å kjenne ordet eller navnet mamma frå du er født
Mamma
Eit ord eller navn på ein person

 

Men veit du kven personen bak er
Kven mamma eigentleg er
Har ho for eksempel eit anna navn
Gjer ho andre ting enn å være mamma

 

Mamma, som musikk i dine øyre
Mamma som er og  kan alt
Multikunstnaren
Altmulig-personen, den som har orden på alt
Du kan stole på mamma

 

Gråter mammaer nokon gong
Gråter du mamma
Kvar gøymer du dine tårer
Blir du sint
Kvar gjer du av sinnet ditt

 

Mamma
Det vakraste ordet eller navnet i heile verda
Som søt musikk
Der tryggheita er som himmel på jord

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#mamma #tankerblirtilord #mamma #minedikt #etdiktomdagen

12 kommentarer
    1. Vakkert reflektert 😊Høres ut som du har veldig gode relasjoner.. men dessverre er det nok ikke alle som opplever forholdet sitt til mora si så rosenrødt..
      Håper du får en riktig fin onsdag 🥰

    2. Jeg har hatt to mammaer jeg, en som sørget for at jeg er her og så den som virkelig ble mamma med stor M. Hun som har vært der hele livet mitt, elsket meg og tatt vare på uansett hvor stormfull jeg kunne være. Som barn så jeg alltid på henne som en sterk person som kunne alt, som voksen fikk jeg lære henne å kjenne fra en annen side. En som kunne og viste at hun var lei seg i blant, som kunne ta til tårene og som var usikker i mye. Det var godt å kunne se den siden også 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg