mat – pø om pø

 

 

Mat må man ha!

 

Vi hadde pannekaker, bacon og fruktsuppe ene dagen,
og i går hadde vi stekt torsk, poteter, gulrøtter og hvit saus.

 

Mmmm det er gode middager!

 

 

Og denne skåla med lokk er så flott!
Arv fra mamma som helt sikkert har arvet den av sin tante eller mor. For kan ikke huske at mamma har brukt den gjennom min barndom.
Den er helt 70-talls!
Elsker den fargen!

 

 

Pannekaker som er laget av:

4 egg

6-8 spiseskjeer sukker

fibramel

lettmelk

 

Fruktsuppe fra Toro

Bacon i terninger

 

Pannekaker har jeg egentlig ingen oppskrift på lenger, for jeg tar det litt slik pø om pø… Det ligger i hendene liksom

 

 

Stekt torsk
rullet i melblanding av salt  pepper og blandingskrydder
Ligger også i hendene – hvor mye jeg har av krydder i melet
Men uansett MYE salt for å få den gode smaken

 

Steker torsken i smør og løk

koker poteter/eller jeg damper de

rasper gulrøtter

 

Hvit saus

smelter smør
3 tsj muskatt (malt)
1-2 tsj sukker
krydderet smakes til
hakk opp løk
hvetemel
melk

Kok opp

 

 

Alt ligger i hendene her også… har laget det så lenge jeg kan huske
Lært av min gode mamma

 

God hverdagsmat jeg vet at mine blir glade for

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg