mestring

Vi ser her inn mot Ørsta sentrum

 

Man lager seg tanker i hodet
Nür ting ikke gür som man vil og drømmer om
Ja, nĂĽr det gjelder helsa vel ĂĽ merke
Man leser og googler og ja….

I dag tok jeg spranget og satsa pĂĽ en tur jeg har gĂĽtt mange ganger
Første gang sammen med Marita Pettersen 🙂
Og siden har jeg vĂŚrt der en del
Det er en vakker og enkel topp og komme opp til
Men, man skal altsĂĽ komme seg opp de nesten 600 meterne
Stigningen starter lenger nede i lia – så man går ikke opp alle de hundre meterne – men det går svingete oppover til topps

 

LIDAVETEN
En av de vakrere toppene som ligger i nærheten – ikke langt å kjøre dit – og egentlig ganske rask å bestige

(Gjennom Eiksundtunnelen – ta til venstre når du kommer ut av tunnelen – kjør til du kommer til skiltet Eidheim – ta opp til venstre der og følg veien til du kommer til bom på venstre side. Det koster 30 kroner å parkere – om man vil støtte vedlikehold av veien)

Jeg brukte god tid
Hadde en avtale med meg selv om at om jeg klarte komme opp til platüet FØR toppen, sü skulle jeg vere fornøyd
Jeg trodde ikke jeg kom dit en gang….
Men, jernvilje og ønsket om ü klare det, gjorde at jeg nüdde helt opp
Nedturen orket jeg ikke tenke pĂĽ
Jeg tenkte bare at jeg hüper føttene bÌrer meg ned igjen
For det er der probemet ligger – fra livet og ned…
Men har man kommet seg opp – må man sagtens komme seg ned igjen på en måte også – og det gjekk.

For ü vÌre helt Ìrlig sü var dette en knalltøff tur og belastning for kroppen
Men jeg klarte det!
Dette har vært en kortreist og “enkel” tur for meg i alle år
NĂĽ utfordrer den
Men det er vel slik det skal vĂŚre?

Sjøen som er formet som et hjerte

 

high five!

 

Sitteunderlaget jeg fikk av bloggeren Utifriluft for kanskje et par år siden, det har jeg med i sekken 🙂

 

Kikkerten jeg fikk av pappa for mange år siden, har jeg i ryggsekken – og i dag kikket jeg over til Liadalsnipa som ruver på andre siden. Den turen har jeg ikke gått – og tror ikke jeg kommer til å gå den heller…. med min høydeskrekk og den klatringen som kreves der – nix 🙂

 

Sü fornøyd!!

MESTRING
FRIHETSFØLELSE
LYKKE

Utsikt fra toppen, ut mot Herøy og slikt

 

Sliten og stolt

 

Og svett som jeg var – tok jeg et bad på stranda ved Ulstein
Helt herlig selv om det blĂĽste litt
Vakrere strender skal man lete lenge etter, egentlig 😀

Det med sand er at den fester seg så godt – må skylle både badetøy og føtter 😀

 

Det er dette med “no pain no gain”…. 
det gjelder litt i min verden – når det gjelder trening og slikt  Man må kjenne det

Jeg kjenner at jeg lever!

Fjellturene ligger mitt hjerte sĂĽ nĂŚrt at jeg har ikke rĂĽd til ĂĽ gi slipp pĂĽ de
Jeg vil og skal klare turer!
Noen store for å mestre veldig – slik som i dag – og andre igjen som passer meg egentlig bedre…
Sü har det med dagsformen ü gjøre!
I dag hadde jeg rusk og rask jeg måtte GÅ av meg—  også gråte litt for tapet av Leia
Savnet er så stort – det er et gedigent tomrom som skal fylles

STÅ DEG VEL DER DU ER

GOD HELG!

12 kommentarer
    1. Så fin tur, og så flott at du klarte det 😍
      Flotte bilder 😀
      Og for en herlig strand 🙂
      Godt å få gråte ut litt savn, og få luftet både hode og kropp 🥰 God klem ❤️

    2. Du er RÅ!! Opp kom du og stolt sikkert etterpå med god grunn. Og opplevelse er det vel hver gang 🙂 <3 Så nydelig der, og hjerteformet vann!! 🙂

    3. SĂĽ gøy at du kom helt opp! Det er mestring pĂĽ høyt plan! Klart du har mange følelser ĂĽ bearbeide – tĂĽrene er viktige ĂĽ felle! HĂĽper sĂĽ veldig for din del at du snart fĂĽr det litt lettere! Godeste klemmer til spreke du <3

    4. Nydelig tur og nydelige bilder. Du er veldig flink, og den stranda leverer ja. Vi har ikke slikt her..Ikke sĂĽnne strender eller fjell..Men du mestret det…lykke – klem….
      VAKKERT

      1. Tusen takk du 🙂 BĂĽde du og jeg er glad i bading – men du er mest glad i sommerbading mens jeg bare liker ĂĽ duppe meg litt i saltvannet 😀 Vi mĂĽ bare nyte dagene som best – og jeg hĂĽper du fĂĽr bade masse og at sommeren slĂĽr til igjen hos deg! klems

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg