minner..

 

Nå kastes de – dekkes over, eller bare lukker døren for..
Minnene…
Barndomstiden i huset

 

Når teppet blir revet opp og plankene avdekkes – treplanker  med vevde tepper – en gang..
Og tegninger i gulvplanker – hva ville vi tegne og formidle..

 

Dukkevognen – ønsket om å være en liten forsørger – en liten “mamma”
Dukkevognen “Grepa” som var så fløyelsblå og flott
Katter har måttet ligge musestille i den vogna – påtvunget musestillhet…

 

Dukker med babyklær – dukkeklær – stoffbleier og vakre vogntepper og regntrekk
Åh gud så stolt jeg var for denne dukkevognen!
Tenk så heldig jeg var

 

Minnene
I taket… en lampe som har vært der alltid – så fin og lyseblå
Minnene – de gule/lysegrønne skapdørene – det var en gang…
De lyse grå skapdørene med kunst i seg…

 

På gulvet og i veggene… noe er skjult bak annet…så kommer det frem

 

De forskjellige epoker

 


Huset slik det var en gang for lenge lenge siden… og jeg husker portene der – jeg festet “hoppestrikket” mellom de 🙂

 

I dag er det ombygget og annerledes – og nå, fraflyttet…

Døren lukkes…

 

#minner

16 kommentarer
    1. Epoker og vemod, historier. Men den dukkevogna…ja, du var heldig. Jeg hadde en greie for dukkevogner, fikk en også til en fødselsdag. Jeg var glad for den, men det var bare en sportsvogn, ikke kalesje og slikt som var viktig. Gjett om døtrene fikk dukkevogner da 😀

    2. Det er vemodig å tenke på, men så fine bilder du har. Vi hadde et hus i mitt barndomsrike som sto tomt og jeg elsket å besøke de da jeg var liten. Plutselig, etter at jeg hadde flyttet hjemmefra, var det revet og borte. Ingen hadde tenkt å si det til meg, så jeg fikk tatt noen siste bilder. Det er jeg lei meg for fortsatt, men jeg har mange minner i hodet….. Klemsiklem 🙂

    3. Det er alltid litt vemodig når en epoke er over. Jeg har fortsatt min dukkevogn oppe på loftet sammen med alle lekene mine. Har aldri klart å kvitte meg med dem. Ønsker deg en fin mandag, klem 🤗

    4. Så mange minner – og så sårt og rart når det er fraflytta! Dukkevogna di er fin – jeg hadde en vinrød en – min store stolthet! Står fortsatt i lekestua vår oppe hos pappa….! Klem <3

    5. Så mye fint det var.🤩
      Dukkevognen er jo helt nydelig og det er lampen også.🌟
      Godt med slike fine minner og sikkert litt vemodig å lukke døren etter seg.🤗😔

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg