mmmm godt ja…

OSTEKAKE

 

Stekes i 3 omganger 🙂

 

 

~¨~¨~¨

18 kornmokjeks
75 gr margarin
100 gr sukker

I hurtigmikser – helles over i rund form

Stekes midt  ovnen ved 180 grader i 10 min

 

~¨~¨~¨

4 egg
150 gr sukker
4 tsj vaniljesukker
600 gr Tine naturell kremost

Pisk egg, sukker og vaniljesukker til eggedosis – tilsett deretter kremosten

Hell blandingen over bunnen og stek ved 160 gr i 40 minutter

 

~¨~¨~¨

5 dl rømme
100 gr sukker

Piske det godt
Hell forsiktig over kaka
Stek ca 10 minutter ved 130 grader

Avkjøl og frys kaka før du tar av forma

Serveres med fruktsaus/jordbærsaus/blåbærsylte/jordbærsylte eller lignende

Nydelig god kake!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

#Ostekake  #lettrømme #kjempegodostekake #oppskriftpåostekake #kornmokjeks

6 kommentarer
    1. Jeg er sikker på at den er skikkelig god. Ostekake er en av mine favoritter. Jeg har aldri laget sånn stekt variant. Akkurat nå holder jeg meg unna kaker, fordi jeg har som mål at alle buksene mine skal bli behagelige igjen i løpet av noen uker. Er på god vei dit, så det blir nok LITT kakekos igjen snart! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg