nå flyttes de

Eddikk-vann-zalo hjelper mot småfluene!

Tomatplantene får nytt bosted og grosted
En etter en – når de har vokst seg klare – flyttes over
Store potter og ny jord
Nå er det bare å krysse fingre og vente på tomater

 

Og paprika-planta får ny plass
EN paprikaplante!
Og jeg værner om den som om den er gull verdt!

De skal klimatiseres etter hvert – men enn så lenge står de i stua – og deretter kommer de ut i vinterstua

 

Popcorn-gress!

Og jeg prøvde meg på en mikropop!
Det var jo iklisset salt og greier – men jeg tok sjansen – frø er frø liksom….

I år blir det popcorn-gress!
Ja – om jeg får det til – og det er jeg garantert nesten hundre prosent
ALLE får til det – står det på nettet!
Og her kommer det jammen meg spirer!
Da blir det popcorngress!

 

 

Blodbegerfrøa spirer ikke ennå… tror jeg bare må innse at denne gangen gikk det ikke…

 

Og da er det bare å vente på å få muligheten til å sette de ut der de skal stå, tomatplantene og paprikaplanten – i vinterhagen 🙂
Popcorn-gresset tror jeg kan stå ute etter hvert

Denne fikk jeg av svigerdatter til C – og den har nå begynt spre ut sine vinger

8 kommentarer
    1. God formiddag 🙂
      Så gøy å se at det vokser. Tomater er morsomt å dyrke og du har så mye annet fint på gang også…Herlig innlegg.
      Så bra bra den blandingen med eddik og Zalo gjorde susen…

      1. og den paprikaplanta har jeg passet på sååååå godt… nesten bedt til de høyere makter om at EN paprikaplante må da overleve 😀 Dette er spennende!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg