nattevåke

 

Leia var til veterinæren i går
Bedøvelse/innsovning for å ta bloprøve for stoffskifte-svar og kloklipp og sjekk av labber og eksem

Hun er fortsatt 12 kilo som er 2-3 kilo for mye

Lavt stoffskifte – allergier – eksem…  trasig når hunder plages

Veterinær-kontoret er ikke det morsomste hunden Leia vet om… så er hun stresset fra før av, så blir det ikke mindre stress slike dager

Hun møter fastende fra midnatt til neste dag

Blodprøver og negleklipp og eksem er sjekket… men så virker ikke prøvemaskinen
Og jeg hadde ikke fått beskjed at hun IKKE skal være medisin-fastende og at hun burde tatt tabletten for lavt stoffskifte før hun kom til kontoret.
Dette for at prøven skal bli mest mulig korrekt.

Det ser fint ut egentlig, utenom høyre forlabb
Den har litt sår pga eksemen

Leia får oppvåknings-sprøyten – og det tar faktisk lang tid før hun våkner, synes jeg…
Og en stund holder jeg vel nesten på å “kaste vetet” pga panikk for at hun ikke skal våkne

Og resten av døgnet har vært et virvar
Hun spiste maten til slutt i går kveld, og vi tok en liten runde før natta falt på
Og ellers har hun stresset rundt
Så til slutt var det for meg å legge meg i stua under et pledd, og prøve se om hun ville sovne da
Men urolig har hun vært helt til nå når jeg sitter og taster på tastaturet og drikker første kopp kaffe
Gjeeesp

Men hunden Leia har det muligens ikke helt bra
Siste halve året har hun nok hatt to drypp/hjerneslag i større eller mindre skala som har stor innvirkning
Og jeg tror ikke hun tåler så mange flere bedøvelser

Lille prinsessa mi

Godeste og vakreste hunden

Det er ikke greit når ingenting stemmer

Akkurat nå har hun flatet ut på teppet i stua

Hva hun kjenner på vet vi ikke – og det kan ikke veterinærer heller svare på

Det er opp til oss å se hvilken kvalitet hun har i hverdagen

Hun har NY time for blodprøver til neste uke

Det er umulig å få tatt prøver uten bedøvelse – da hun stresser for mye og ligger ikke stille

Vi får ta en dag av gangen

Akkurat nå slapper hun av

8 kommentarer

Siste innlegg