naturens herlighet – dedicat..

 

Å, du herlige vĂ„r,
sÄ gryende fager du slÄr ut ditt hÄr.
Jeg nyter den solrike vÄr,
ser at naturen vokser frem.
Fra det triste og grÄ,
det skjer igjen og igjen!

 

År etter Ă„r, kommer pĂ„ nytt denne herlige vĂ„r.
Men akk, blir det tÞrke og magrere kÄr?
Det blekner i li og fjell, bekker og elv er pÄ hell.
Men se, den kommer, den varme sommerskur.
Busker og vekster, ja hele den vakre natur.
Suger til seg hver eneste drÄpe.
Dagene gÄr.

 

La oss endelig hÄpe,
at regnet snart er over.
VĂŠrmenn og vĂŠrdamer lover og lover.
Men hva skjer?
Det regner jo bare mer og mer!
Den vÄte natur den henger med hodet.
Den vakre bladpryd er tjafset og floket.

 

Og jeg, ja jeg er da slett ikke sur, bare litt lei.
Lei denne hĂžstlige skur og sĂžrpete vei!
Dette evige vĂŠret, men skitt la det vĂŠre.
Snart er jo vinteren nĂŠre.
Gleder meg stort til de hvite vidder.
SÄ ikke jeg gidder Ä tenke pÄ det som er borte.

 

Nei, la oss heller forte oss frem mot turer i solrike fjell.
Kan hende jeg gÄr der og lurer en kveld.
Om det snart er vÄr,
den herlige vÄr som kommer
hvert eneste Ă„r.

Dedicat

 

#littavhvert #dedicat #vÄren #dikt #snartvÄr #solrikefjell #denherligevÄren #naturensherlighet

12 kommentarer

Siste innlegg