nedoverbakke

 

Hvor er vi pĂĄ vei?
Stopp tiden, du vil ikke videre ennĂĄ
Et sug gĂĄr igjennom kroppen
Er det redsle for det du ikke vet noe om
Aldringen som nĂĄ er et faktum?
Hva vi har i vente
Fremtiden
Det gĂĄr straka vegen
Stopp opp!
Hvor gĂĄr ferden

Det går alt for fort nedoverbakke og du klarer  ikke holde deg fast
Alderen er “bare” et tall, både sier du selv og hører det sies, ganske ofte
Som et forsvar mot tidens tann
Realiteten
Det satte et støkk i deg da du så noen fylle 60
Seksti!
Pustevansker
Det nærmer seg
Slutten

Slutten på det som har vært
Og det er noe trist som kommer
Du vil være sammen med dine
Vil ikke miste noen, vil ikke miste deg selv
Men det gĂĄr den veien
Husk jeg er glad i deg, det kan ikke sies ofte nok!
Og mens alt suser i hodet, gĂĄr livet sin vante gang

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
7. juli 2024

 

 

#minedikt #etdiktomdagen #tankerblirtilord

 

6 kommentarer

    1. Ja en skummel alder. Alder er slett ikke bare et tall. Snart er jeg 64. Jeg synes det høres forferdelig ut.

      1. Ikke sant…. vi nĂĄr igjen de som har vært foran oss og som vi har sett fylle det ĂĄret… ogsĂĄ er vi der plutselig selv… men, det er jo ingen alder… men ting skjer… Lag deg en fin fin mandag videre 🙂

    2. Ă…ra gĂĄr, og vi blir store jenter! Skummelt – men hadde vært verre og ikke blitt eldre, sĂĄ – jeg koser meg og bruker tida pĂĄ ungane, lillegutt og kos! Føler meg heldig egentlig, og syns foreløpig ikke at ĂĄra løper for fort! Men – det kommer vel kanskje….. klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg