neimen fyfader…

 

Svetten siler og kroppen er i kaos…
Neimen fy fader tenker du… drit og dra…
Det er så slitsomt når kroppen slår knuter og ikke spiller på lag.
Eller, den spiller på et helt annet lag enn det jeg vil

 

Nedturen
Når den varer og varer og det er så slitsomt å heve hodet, holde det oppe og smile uansett.
For det er slitsomt
Ta på et smil, selv om det på innsiden bare er sorg
Smerte
Smerte opp og ned i mente
Det slites på hele systemet

 

Jeg er glad jeg ser frisk og rask ut på utsiden –
da har jeg gjort en innsats for å SE slik ut!
Hvem vil vel gå og se elendig ut…
Jeg vil alltid prøve å vise meg fra min beste side, selv om det ikke alltid lykkes..

 

Nedturene, så tunge…
Og jeg tenker at dette er slitsomt…
Det baler liksom bare på seg…
Fra hver opptur kommer det et nytt sig nedover med nye oppdagelser
Og det er faktisk slitsomt
Slitsomt å hente seg opp gang på gang, gjennom smerte

 

Smerte
Så tærende for kropp og sjel
Heldige den som ikke vet hva smerte er
Skulle ønske jeg var der – at jeg ikke visste…
Men jeg vet..

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#smerte #revmatisme #diagnoser #etdiktomdagen #tankerblirtilord #minedikt #muskelogleddsmerte #muskelsmerte #nervesmerte #leddsmerte #beinverk #livet #minhelse #helse #smertemestring #neimenfyfader

4 kommentarer
    1. Får tårer i øynene! Må være helt forferdelig – og det er klart en lurer og venter på nedtur – verre enn forrige? Det koster å se så glad ut og være så på også! Du er helt fantastisk! God klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg