normalen…

 

 

Det er ikke umulig å leve et godt liv som kroniker,
om man får lov til det
Å leve, uten mistenksomme blikk i alle retninger
Man skulle tro det er av misunnelse – men det er mer av uvitenhet kanskje
For hvorfor og hvordan kan andre vite så mye om hva som er “normalen” og slikt, for en kroniker, eller andre.
En som har havnet utenfor, en som klarer noe, men ikke mye
Hvordan i all verden kan noen vite hvordan en har det som usynlig syk
Ja, for det er jo ikke synlig – alt – og det man ser det ser man
Og gud hjelpe meg hva man ser
Isolasjon er ikke løsningen
Å lukke døren er heller ikke løsningen
Man kjemper for egen  helse så godt det lar seg gjøre
Det å kunne ha en hverdag med så god kvalitet som mulig
Du ser ikke alt
Du ser glimtvis
Og ut fra glimta, snakker du
Forteller hvordan ting burde gjøres, ut fra det du har sett
Resten ser du ikke
Stigmatisert

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

 

#minedikt #etdiktomdagen #tankerblirtilord

8 kommentarer
    1. Det er nok også noe av ABERET med å bo på liten plass. Man blir synlig. I byen er en del av deilige å bli usynlig. Ingen bryr seg med hva man gjør. Ingen legger nesa si oppi og mener en hel masse. Så det er noen fordeler og ulemper med by og land. Jeg husker fra min oppvekst. Alle meningene om om alt. 😛 Jeg tenker at du skal bare gjøre som er best for deg, og så får folk bare sitte der med de giftige tungene sine, for de vet INGENTING egentlig 🙁

      1. Ikke sant! Ja jeg savner av og til et større sted… nå er jeg jo på et større sted… så den er grei hihihi men det gjelder liksom litt for så mange…. at folk tror de vet bedre…

        klems

    2. Altså – folk må slutte å bry seg MED og begynne å bry seg OM, mener nå jeg! Den vet best den som skoen trykker, lissom! Du er tøff og det er godt at du tar det opp! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg