nye stier..

YTREDALEN PÅ HAREID

 

Denne turen fører også til toppane Skolma, Grøthornet og Signalhornet.

 

 

Vi skulle egentlig ut til Brandal for å se plattformen som forflyttes mot Nordsjøen...
men så fant jeg ut at vi kunne gå en tur oppover i fjellet, og jeg visste om “nesten” nye stier 🙂

Jeg har gått denne turen til Skolma for mange år siden.

I dag gjekk vi traktorveien,
og mot slutten, sti, opp til sætra som ligger der,
ca. 300 meter over havet.
En flott tur – men blei for krevende nesten, for min del…
Høyre foten svikta og jeg blei tom for energi halvveis på turen.
Jeg følte nesten at noen stjal energi, og  i et lite parti følte jeg at jeg var tilbake i jernalderen..
Skogen – og elva..  det var merkelig…
Men så kom vi oss opp, og med god støtte av C kom jeg meg også ned igjen etter en liten hvil.

 

 

 

 

 

Jeg er sliiiiten altså… men glad for turen i dag.

Også sier jeg etter en stund:
“Det er så godt å gå her i stillheten med fossene på begge sider som bruser”

Stillhet, spør C….
Ja naturens stillhet med lydene derfra – som gir meg så mye <3
Forstå det den som vil   🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I dag var det klemming av trær <3
Og det var mye røtter – flotte røtter <3

Det var noen rare energier ute i dag… jeg følte på noe… 
Sånn er det med den saken…
naturen forteller på sin måte…

 

En god tur for kropp og sjel – og jeg er glad jeg klarte tur og retur 😀

På tur med C og hunden Leia er det flotteste 😀

 

#ytredalenpåHareid #brandal #utetid #hundenLeia

20 kommentarer

Siste innlegg