nytt sted..

 

 

Det å rive opp alt og dra,
til et nytt sted og slå ned nye røtter
Ikke se deg tilbake med sorg i hjertet
Men se fremover mot det nye som venter
En kunst å klare
Et liv som var, og et nytt med så mange nye muligheter
La ting gå – noe til gjenbrukt og annet til familie
Hva trenger man egentlig
Når man ser alt man har og har hatt
Dette å eie så mye – det gir ikke all verden av glede
Lette litt på mengden, velge bort og beholde noe
En kunst å klare
Et liv som var og et nytt med så mange nye muligheter
Gi slipp og ta imot

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
01.09.22

 

 


#tankerblirtilord #gislipp #minedikt #etdiktomdagen

8 kommentarer
      1. Mamma har flyttet fra Kvalsvik til Fosnavåg – fra hus til leilighete 🙂 Så vi har vært i en boble og flyttet og sjauet…. og nå er det restene soom står igjen… kaste… gjenbruk… Men mamma trives som bydame 😀

    1. Det der er jeg dessverre ikke så god på. Jeg er veldig stedbundet, og føler det å legge et sted en ting bak meg å se framover som veldig vanskelig. Jobber dog med saken 😉 Ønsker deg en fin fredda 🤗

      1. Ja vi er så forskjellige der 🙂 Verken jeg eller min mor er stedbundne… og min mor har akkurat flyttet fra bygda til tettsted – fra hus til leilighet 🙂 Og hun har det så godt 🙂 Og jeg har flyttet – og har det så godt 🙂 Trives egentlig bare jeg får lage til mitt eget liksom 🙂 God fredag til deg 😀

      1. Nei det er nok ikke ønskelig å flytte så mange ganger…. jeg har flyttet en del… men nå tror jeg det begynner bli nok <3 klem

    2. Hmmm – det der er en spesiell greie – på godt og vondt! En gang har jeg reist fra nesten alt jeg eide og hadde – det er fortsatt sårt på noen ting faktisk, selvom det meste av følelsesmessig verdi blei med! Godt at man går til noe man ønsker og som en vet blir bra! God klem <3

      1. God klem for det første <3

        Jeg har også reist fra alt nesten, en gang – tok med barna og hvitevarene… det er alltid det såreste
        og hadde helt fortrengt det til du skrev dette…. akkurat den reisen var tøff…. og har vært tøff i mange år… men stedet jeg kom til var godt – og siden har jeg hatt det godt for det meste <3 Det er godt når en vet det blir bra <3 God varm klem til deg gode du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg