om å bli lurt

“Hei.
Jeg har ikke mer penger på telefonen.
Kan du ringe meg opp igjen?”

 

 

Denne har kommet til meg – og jeg tenkte først; er det en av gutta?
Men, da kommer jo navnet opp.
Googlet det og det er et slikt “ukjent nr” som juksemakere bruker.
Slike som vil tappe deg for penger.
Telefonterror!

Og jeg tenkte på mange “eldre” som kan få denne meldingen og ikke tenke at det er noe galt, og ringer opp igjen. For de tror det er en av kanskje barnebarn eller noen…………
Jeg blir faktisk forbannet på dette lureriet.
At folk utnytter oss for egen vinning.
Få deg en jobb!

Så var det sagt.
Blei bare så irritert i går etter å ha lest meldingen – og tenkte på alle som kanskje ringer opp igjen….

Og på alle teite mailer og telefonoppringninger.
Fantasien lenge leve – på en negativ måte i så henseende ang dette.

Håper ingen ringer opp igjen når de får en slik melding.

#telefonterror

8 kommentarer

Siste innlegg