omsorg

 

Hei, har du det bra?
Kanskje ikke et lurt spørsmål, beklager,
men det var det første som falt i hodet på meg når jeg så deg
Vit at jeg tenker pĂĄ deg, og bryr meg
Er det noe JEG kan bidra med?
Eller trenger du kanskje “bare” en klem
En klem?
Det skal du fĂĄ her og nĂĄ
En god varm klem til deg
Varmet den, sier du?
SĂĄ bra, for det var akkurat det den var ment til, varme
Gi trygghet, tenkte jeg i det jeg klemte til
Vise at jeg bryr meg
Tusen takk – det gjorde så godt
Så bra….
Jeg vet du har det vanskelig, men det går seg til, sier jeg på en nølende måte
Det gjør det, er svaret
Og tusen takk for klemmen
Det var ingenting
Men det var det, mer enn ingenting, rett og slett
Det gjorde dagen varmere
Tusen takk for at du bryr deg, og har omsorg

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
23. januar 2024

 

 

Laget først, til frodiths lille januar-moro med tema; omsorg


#tankerblirtilord #etdiktomdagen #minedikt

12 kommentarer

Siste innlegg