opp i røyk

 

 

Kvifor var det sü tøft ü røyke
Eg skulle i allefall byrja røyke nür eg starta pü ungdomsskulen
Det sa eg dü eg gjekk pü barneskulen, til eit søskenbarn
Ho minte meg pü det dü vi stod i døra til ungdomsskulen
“Har du byrja røyke no då”
Eg skulle bli slik dei pĂĽ film var
Elegante røykara
Kor elegant det var, er eg ikkje heilt sikker pĂĽ
Men til slutt var det ikkje elegant lenger, uansett
Og eg süg mot dei som ikkje røykte
Det var meir elegant det
Stinka gjorde dei heller ikkje…
SĂĽ slutta eg dĂĽ
Etter mange kampar og ĂĽr
Barndomsdraumen gjekk opp i røyk…

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
november 2023

 

 


#tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen

8 kommentarer
    1. Jeg synes aldri det var tøft. Men begynte likevel. Det var liksom noe vi bare gjorde. Til slutt synes jeg det var fryktelig HARRY, og slet med ĂĽ “finne plass” til ĂĽ røyke rundt omkring. SĂĽ det ble mer og mer bare hjemme. SĂĽ orket jeg ikke det mer heller. Stoppet pĂĽ dagen. Synes ikke det var vanskelig en gang 😀

      1. Stoppet pĂĽ dagen jeg ogsĂĽ til slutt… men slet i mange ĂĽr med viljen til ĂĽ kutte ut – for jeg LIKTE ĂĽ røyke 😀 Sigaretter og det var prince mild som var toppers 🙂 Jaja heldigvis er det historie 🙂

    2. Nytter ikke å prøve igjen i hvert fall. Jeg likte å røyke, men det er jo slett ikke bra for oss. Årevis siden jeg slutta, men fortsatt synes jeg det lukter godt. Men jeg er sta, så begynne igjen, har jeg ingen planer opp. Tenk alle de pengene som bare gikk opp i røyk!!!

    3. Hihi – alle røkte jo…. mamma og pappa, besteforeldre, venners foreldre, svigerforeldre…. de tøffe – de mindre tøffe………..! Alle unntatt onkel, tror jeg! Jeg begynte aldri, men det stĂĽr respekt av ĂĽ ha slutta! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngü personangrep og sjikane og prøv ü holde en hyggelig tone selv om du skulle vÌre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĽ nett.

Siste innlegg