4 desember
og det er 2. søndag i advent.
Det øsepøser ute – det blåser og gradene er fortsatt på pluss-sida.
Luke nr 4
i Mulevika
#advent #4desember #fotbad #plussgrader #kalender #luke #adventstida #mulevika #selfie #natur #2.søndagiadvent #utetid
3 desember
og det er lørdag.
Jeg har vært på jobb – en ekstravakt i det milde desember-været.
Litt vind og litt regn. Så hjem til Mr Sniff som ikke vil fotograferes.
Luke nr 3
#lørdag #advent #katt #skogskatt #kalender #luke #MrSniff #regnogvind #desember #lysimørketida #adventstida
2 desember
og det er fredag.
Det er plussgrader . Ingen snø i sikte.
Dagen til nå er tilbakelagt med 20400 skritt.
Fra tidlig morgen med trening på aktivsenter til sen ettermiddag med kjekke turvenner.
Og opp i alt, litt klatring i stie, med kontroll og godkjenning av husets katt, Simba. Ja, både jeg og katten Simba var høyt oppe 🙂 Moderen måtte ha nye lys i buen ved huset – og de kom opp i dag.
Luke nr 2
Herlig tur og god prat med Marita og Lexi. Rundt Heid og til Hornseten og ja……. og rundt og rundt vi gjekk 🙂
#advent #fredag #adventstida #utpåturaldrisur #blogg #kalender #desember #selfie #katteliv #hund #turglede #fotografering
1. desember
er en torsdag. Og det er litt slik grått, med regn og vind og sludd i luften.
LUKE NR 1
#advent #lukenr1 #1desember #utpåturaldrisur #adventstida #desember #ventetid #natur #glede
INGEFÆRKJEKS Fått oppskrift av Siv.
250 gr sukker
4 spiseskjeer lys sirup
1 egg ________________________ sukker – sirup og egg blandes
125 gr smelta smør tilsettes
4 spiseskjeer kakao 2 ts natron 2 ts ingefær 2 ts nellik 2 ts kanel 1 ts muskat _____________________________Bland alt krydder i.
250 gr hvetemel til slutt.
Skal bli en passe fast deig som kan lages små kuler som settes på brett. Trykker de lett utover. (Har laget denne i dobbel oppskrift)
175 grader og 15 minutter steketid.
Her ser jeg i ettertid at deigen kan trykkes mere ut på plata. Men det gjorde ingenting at de var litt toppete. Nydelig smak !!
#julekaker #ingefærkjeks #baking #foto #onsdag #blogg #mat
JEG ØNSKER DEG NOK SOL TIL AT LIVET DITT BLIR LYST. JEG ØNSKER DEG NOK REGN TIL AT DU SETTER PRIS PÅ SOLEN.
#ordtak/sitat #blogg #sitat #onsdag #sistedageninovember #ordtak #setteprispå #littavhvert
TIRSDAG
og det er meldt storm.
Jeg er tidlig ute for å ordne litt ting og tang. Julegaver, apotek og kaffe hos kjekkaste Marie.
Hjem – pakke inn gaver, spise og slappe av. Det er korøving om litt.
Men – i postkassa fikk jeg flott medalje i dag 😀 Heheheheh Herlig!
Om du klikker på bildet så kommer du inn på to av turene som gjorde at jeg – pluss mange andre fikk medalje i disse tider.
Ellers roet vinden og jeg tok en bitteliten tur i hagen. Fant noen dråper og flott himmel 🙂
Ønsker dere en herlig tirsdag kveld.
#medalje #dråper #litavhvert #tirsdag #fotografering #himmel #blogg
Å HA LOV
EIN HAR LOV TIL Å KJENNE PÅ FØLELSEN AV Å VÆRE LEI. EIN HAR LOV Å SEI AT DAGEN IKKJE ER GOD. EIN HAR LOV Å SEI EIN IKKJE MAKTAR.
EIN HAR LOV Å SEI EIN KJENNER SMERTA. EIN HAR LOV Å TA TIL TÅRER AV FORSKJELLIGE GRUNNAR. EIN HAR LOV Å VISE SINE FØLELSAR OFFENTLEG.
EIN HAR LOV Å FLIRE OG VISE SI GLEDE. EIN HAR LOV Å VÆRE LYKKELEG SJØLV OM ANDRE IKKJE ER DET. EIN HAR LOV.
mettekvalsvik
#minedikt #følelsar #blogg #åhalov #foto #skogskatt #glede
#helenelerner-robbins #ordtak/sitat #mandag #litavhvert #ordtak #blogg #sitat #fotografering
1. SØNDAG I ADVENT
Jeg leser blogginnlegg.
Så kommer jeg til dette som rørte meg i dag.
“ÈN FLAMME, ÈN MENNESKEHET”
Innlegg skrevet av #ravn73 Klikk deg inn på flammen under her, og les hele innlegget om du vil.
FREDSLYS
Ønsker dere alle en god 1. advent.
#fredslys #blogg #1søndagiadvent #littavhvert