advent

4 desember

og det er 2. søndag i advent.

Det øsepøser ute – det blåser og gradene er fortsatt på pluss-sida.
 


Luke nr 4

i Mulevika
 

 

 

 

 

#advent #4desember #fotbad #plussgrader #kalender #luke #adventstida #mulevika #selfie #natur #2.søndagiadvent #utetid

advent

3 desember 

og det er lørdag.

Jeg har vært på jobb – en ekstravakt i det milde desember-været.

Litt vind og litt regn.
Så hjem til Mr Sniff som ikke vil fotograferes.

 

Luke nr 3

 


 

#lørdag #advent #katt #skogskatt #kalender #luke #MrSniff #regnogvind #desember #lysimørketida #adventstida
 

advent

2 desember

og det er fredag.

Det er plussgrader .
Ingen snø i sikte.

Dagen til nå er tilbakelagt med 20400 skritt.

Fra tidlig morgen med trening på aktivsenter til sen ettermiddag med kjekke turvenner.

Og opp i alt, litt klatring i stie, med kontroll og godkjenning av husets katt, Simba.
Ja, både jeg og katten Simba var høyt oppe 🙂
Moderen måtte ha nye lys i buen ved huset – og de kom opp i dag.

 

 

Luke nr 2

 

Herlig tur og god prat med Marita og Lexi.
Rundt Heid og til Hornseten og ja……. og rundt og rundt vi gjekk 🙂

 

 

#advent #fredag #adventstida #utpåturaldrisur #blogg #kalender #desember #selfie #katteliv #hund #turglede #fotografering

advent

1. desember

 

er en torsdag.
Og det er litt slik grått, med regn og vind og sludd i luften.

 

LUKE NR 1

 

 

 

#advent #lukenr1 #1desember #utpåturaldrisur #adventstida #desember #ventetid #natur #glede

julekaker

 

 

 

 

INGEFÆRKJEKS
Fått oppskrift av Siv.

 

 

250 gr sukker

4 spiseskjeer lys sirup

1 egg
________________________
sukker – sirup og egg blandes

 

125 gr smelta smør tilsettes

4 spiseskjeer kakao
2 ts natron
2 ts ingefær
2 ts nellik
2 ts kanel
1 ts muskat

_____________________________
Bland alt krydder i.

250 gr hvetemel til slutt.

Skal bli en passe fast deig som kan lages små kuler som settes på brett.
Trykker de lett utover.
(Har laget denne i dobbel oppskrift)

175 grader og 15 minutter steketid.

 

 

 


Her ser jeg i ettertid at deigen kan trykkes mere ut på plata.
Men det gjorde ingenting at de var litt toppete.
Nydelig smak !!

 

 

#julekaker #ingefærkjeks #baking #foto #onsdag #blogg #mat

ordtak/sitat

 

 

 

 

JEG
ØNSKER

DEG
NOK
SOL
TIL 
AT 
LIVET
DITT
BLIR
LYST.
JEG
ØNSKER 
DEG
NOK
REGN
TIL
AT
DU
SETTER
PRIS

SOLEN.

 

#ordtak/sitat #blogg #sitat #onsdag #sistedageninovember #ordtak #setteprispå #littavhvert

medalje

TIRSDAG

og det er meldt storm.

Jeg er tidlig ute for å ordne litt ting og tang.
Julegaver, apotek og kaffe hos kjekkaste Marie.

Hjem – pakke inn gaver, spise og slappe av.
Det er korøving om litt.

Men – i postkassa fikk jeg flott medalje i dag 😀
Heheheheh
Herlig!

Om du klikker på bildet så kommer du inn på to av turene som gjorde at jeg – pluss mange andre fikk medalje i disse tider.

 

Ellers roet vinden og jeg tok en bitteliten tur i hagen.
Fant noen dråper og flott himmel 🙂

Ønsker dere en herlig tirsdag kveld.

 

 

#medalje #dråper #litavhvert #tirsdag #fotografering #himmel #blogg

følelsar

 

 

 

 

Å HA LOV

 

EIN HAR LOV TIL Å KJENNE PÅ FØLELSEN AV Å VÆRE LEI.
EIN HAR LOV Å SEI AT DAGEN IKKJE ER GOD.
EIN HAR LOV Å SEI EIN IKKJE MAKTAR.

 

 

EIN HAR LOV Å SEI EIN KJENNER SMERTA.
EIN HAR LOV Å TA TIL TÅRER AV FORSKJELLIGE GRUNNAR.
EIN HAR LOV Å VISE SINE FØLELSAR OFFENTLEG.

EIN HAR LOV Å FLIRE OG VISE SI GLEDE.
EIN HAR LOV Å VÆRE LYKKELEG SJØLV OM ANDRE IKKJE ER DET.
EIN HAR LOV.

 

 

mettekvalsvik

 

 

 

 

#minedikt #følelsar #blogg #åhalov #foto #skogskatt #glede

ordtak/sitat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#helenelerner-robbins #ordtak/sitat #mandag #litavhvert #ordtak #blogg #sitat #fotografering 
 

rørt

1. SØNDAG I ADVENT

Jeg leser blogginnlegg.

Så kommer jeg til dette som rørte meg i dag.

 

“ÈN FLAMME, ÈN MENNESKEHET”

Innlegg skrevet av #ravn73
Klikk deg inn på flammen under her, og les hele innlegget om du vil.

FREDSLYS

 

 

 

Ønsker dere alle en god 1. advent.

 

 

#fredslys #blogg #1søndagiadvent #littavhvert