pin og puk

 

du har tastet feil
du har tastet feil
taster du feil en gang til låser telefonen seg
du har tastet feil kode – telefonen er låst
finn pin-kode
finn puk-kode
puk1
puk2

Hvor er de da, pin og puk?!
Nå har jeg ingen telefon å taste de inn på… ikke kan jeg ringe, ikke kan jeg….alt er låst
Jeg er på messenger om du vil ha tak i meg!
Bare dataen virker…

Og det HAR skjedd
Og jeg tenker på det hver gang telefonen oppdaterer seg
Og det gjelder å holde tungen beint i munnen og taste rette talla
Skjer det igjen`??
Har jeg pin og puk tilgjengelig?
JA!
Åååå det er så slitsomt om mobilen ryker
Hele livet er jo der inne….

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik

 

#tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen

12 kommentarer
    1. Ja, man må skrive ned pin, og passord av alle slag 🙄Nesten ikke vits med passord, fordi man må gå med dem på seg nesten for å huske dem… ikke safe akkurat. For mye er i mobilen 😝

    2. Vi har gjort oss avhengige av mobilen ja…vel, vi må jo bli det også når det ikke lenger fins annen mulighet for å ringe.
      Jeg må ha ting nedskrevet på en lur plass…så var det å huske hvor den plassen er da 😁🙈🙂

    3. Alt må skrives ned og legges på det lure stedet som en alltid vet hvor er….! Så mye styr med passord, pin og puk…. i forrige uke ville ikke den bærbare pcen slippe meg inn mer – da var det visstnok (ifølge en kompis) bare å få bytta passord. Okei…. bare enda et og huske på…. jadda…..! Men som du sier – om telefonen går i vranglås, da er livet låst faktisk… stønn..! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg