pinlig null tenning

 

 

 

Har ikke DAB-radio i bilen.
Kobler til mobilen og hører det jeg vil via den.
Veldig greit synes jeg.

Så er det når man ikke tenker i det hele tatt.
Bare ler og har det morsomt på tur.
(i eget selskap)
Hører på Spotify – googler – innom you-tube – ser på
“PAR-TERAPI”
og laster ned det ene etter det andre…………

Og alt dette mens motoren er av – men med tenningen på – først i
fergekø og deretter ca 30 minutters overfart,,,,,,,,,
Og med alt dette, pluss setevarmer og varme i vindu………..

LIKSOM ALT SOM KAN TREKKE STRØM ER PÅ!

Plutselit forsvinner lyden på radioen i bilen…..
hmmmmmm
skrur på lyden på mobilen……..
ser videre på
“Par-Terapi” og ler og rister på hodet………..

Så er vi fremme og klar for å kjøre av fergen…..
Null gnist….
Bilen starter ikke………………
WHAT?!

Bilen hoster bare ut noen spake lyder.
Null tenning………..
Helt flatt!

Tomt for strøm på batteriet.
Jeg har rett og slett TØMT batteriet……….

“Tegnspråk” ala mette og flauhet som oser lang vei slik at bilene får kjørt ut bak meg………………
Fergemannen som kommer stram i blikket og sier….
JAHA…………

Forklarer hvordan de skal SKYVE bilen igang og hva jeg skal gjøre…
De skyver, jeg slipper klutsjen og bilen starter og jeg kjører.
Vinker i bakspeilet men de er allerede opptatt med å få biler PÅ fergen igjen…………

Jadda……….
Jeg har lært!

Kanskje jeg skulle hatt et slikt snerten batteri-ladder som
Dedicat har 🙂

 

 

 

#batteri #bilbatteri #tenning #flattbatteri  #pinlig #bil

16 kommentarer
    1. Vet du at dette er en av de tingene jeg er redd for. Jeg liker ikke kjøre av og på ferger fordi jeg var redd for nettopp dette og tror du ikke jeg dro det innpå meg, ikke en gang men to. Og den siste gangen hadde jeg hentet en forfatter på flyplassen som skulle lede et bokmøte. Vi måtte bli med en ekstra tur med fergen før jeg fikk starthjelp. Jeg var også redd for å kjøre bendintørt i tunnelen og så skjedde det også. Det er da jeg lurer på om jeg får det jeg har fokus på 🙂

      1. huff og huff 🙁 😀 heheheeh ja man kan lure…………….. nå bruker jeg ikke strøm fra bilen mere på fergetur iallefall!!

    2. uff,ikke kjekt dette,men det gikk jo greit. Du får kjøpe en sånn baterilader som du kan bruke på mobilen,den finnes i forskjellige str.Du får dem iallefall til 1 lading,2 lading eller 3 ladinger :=) praktisk om du bruker mobilen mye

    3. Måtte le her,, unskyld, var ikke meninga 😛 Det var jo perfekt timing med innleggene her, men veldig dumt for deg da 😀 Har faktisk vært borti det samme 😀 Da er man i rampelyset gitt 😀 Men en sånn batterilader er grei å ha, selv om den ikke blir brukt så ofte. Det er jo så mye elektrisk i bilene nå, og med kalde vintre om mye kaldstart, så kan det være greit å sette på lader en gang eller to gjennom vinteren 😀 Trøsteklem og takk for deling snille du 🙂 <3

      1. Heheheheh ja jeg hadde ikke tenkt å fortelle om den episoden, men da du hadde ditt innlegg om lade batteri MÅTTE jeg bare dele :_D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg