plante ut

MĂ„tte bytte ut noen av fjordĂ„rets jordbĂŠrplanter – da de var litt pjusk og gav smĂ„ jordbĂŠr, i fjord
Og de blei nok plantet litt tett sammen, ogsĂ„ blei en stor balje ledig – og da meinte C at det var greit Ă„ kunne flytte plantene over dit – og jeg sĂ„ gjorde i gĂ„r.

Blei sÄ inspirert av Connie, fra besÞket hos henne i gÄr (fruensvilje)  og hennes innlegg fra i gÄr kan du se HER

Inspirert av alt hun har plantet ut i pallekarmer og annet flott som hun og mannen har laget til 🙂

Jeg var endatil og kjÞpte en pallekarm pÄ Biltema
 som jeg ikke fikk bruk for akkurat i gÄr
 og jeg vet jeg har en pallekarm liggende ved huset mitt i kvalsvika
Men, C har hatt kjĂžkkenhage en gang i tiden  – og i gĂ„r spadde jeg opp/frem den ene siden
 og i dag verker kroppen pga akkurat det arbeidet

Men, jeg er i gang!

En jordbĂŠrplante fikk ikke plass sammen med de andre – og stĂ„r her alene – og det blir nok jordbĂŠr pĂ„ den uansett 🙂

 

Under her, er den ene jeg fikk av Connie, nemlig agurkplante (tror det var det den heter) Som gir vakker blomst man kan ha i salater osv

Den andre delen av kjĂžkkenhagen er ikke klar – for rabarbra fikk den plassen – sĂ„ forelĂžpig blei det i en stor krukke.
Dette blir spennende!

 

Og under her – i hver sin del av den oppdelte kjþkkenhagen – to rabarbra-rþtter og tre bunter lþk
NĂ„ er jeg virkelig i gang!
Og hÄper rabarbra i allefall vokser seg frem

 

Akkurat i skrivende stund blÄser det en del ute
 men regnet er i emning
 sÄ det blir ikke gjort mer nÄ
Kroppen mĂ„ hvile – for dette er tungt arbeid – og jeg kjenner at det fĂ„r holde med luking for min del
C fĂ„r ta tungarbeidet 😀

7 kommentarer
    1. dette blir bra og det kommer :=)hva heter jordbÊra dere har ,vi har en nabo med jordbÊr,hans heter korona og dei blir kjempestore :=) agurkurten du fikk var en knippe med flere planter bare sÄnn att du er obs pÄ det ,men det gÄr helt sikkert bra ,blir planten for stor er det bare Ä klippe vekk litt nÄr den velter utover

      1. Tusen takk! Ja agurk-urt er det (ikke plante) Jeg skal dele den opp og plante den i kjĂžkkenhagen nĂ„r C (eller jeg nĂ„r ryggen bir bedre igjen) har fĂ„tt laget til der det er overgrodd 😀 NĂ„ kan jeg sitte ved kjĂžkkenbordet og se ut pĂ„ kjĂžkkenhagen 😀

      2. Den jordbĂŠra… husker ikke… for de jeg erstattet gav smĂ„ jordbĂŠr – og de andre gir store 🙂 SĂ„ det er kanskje to forskjellige typer… Kanskje det er korona og vi var uheldige med noen av de 🙂

    2. Se der ja, da var du i det grĂžnn fingrete hjĂžrne. Dette blir bra, ta bare litt om gangen. Connie her jo et mangfold som kan ta pusten fra enhver. đŸ€—

    3. Å sĂ„ gĂžy! Jeg har tenkt Ă„ fĂ„ plantene mine ut i morra! Noen i et minidrivhus, og andre utenfor! 🙂 dette var inspirasjon – jeg gleder meg! 🙂 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg