plommer og…

Og der kom jeg på det… at jeg hadde plommer i bilen!
Obs… men det er ikke alltid like enkelt å huske på alt 🙃

Hmmmm hva skal jeg bruke de til?
Sylte?
Bare fryse de som de er??

Kan jeg bruke Jam frysepulver for koking?

Det bugnet av plommer på treet mitt i Kvalsvika
Og C har også plommer i sin hage

Så først var det litt plommer, så klippe plenen

 


Godt med alt som er gjort!

Det kommer noen blomster her, men det er nok ingen sjanse for at den blir til en rød saftig og søt jordbær, før høsten slår til for fullt 😀

 


Sukkerertene er kjempegode!

 


En solsikke er kommet frem og to er i emning… Det gledes!

 

De tomatene er søte og gode!

 

4 kommentarer
    1. Plommer er godt – og plommesyltetøy også! Mine sådde markjordbær kommer nå, de…..! Hihi….! Sukkererter er deilig da – og tomater likeså! Neste år skal jeg så jungelagurker igjen – og tomater. Og kanskje også salat av noe slag – får se….. 🙂

    2. godt å komme på ploommene i bilen ,tenker det blir både sylte og plommer i fryseboksen når dere har et tre ved hvert hus :=) jeg har plukket mange kilo i kveld så i morgen blir det sylting ,men da begynner jeg å få nok

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg