poserer

 

 

“I natt jag drømde nogot som…”

Vi stod ute en plass, venninna mi og jeg, under et tre
Skulle ta selfie vet du..
SĂĄ kom det en person forbi og ville ta bilde for oss
Joda, han kunne gjøre det, sa han
Jeg var litt nølende, men ok
Og han fikk mobilen min
Jeg og venninna startet posere
Smilte og lo
Men personen med mobilen min hadde fått besøk av en en annen person
De holdt på med noe…
Da forstod jeg det… svindel!
Jeg løp bort mens jeg så han skannet mobilen min med sin rosa
FĂĄ mobilen min, ropte jeg redd
Han gir meg to plastkort – det er det hele
Den andre personen stĂĄr bare og ser pĂĄ
Fortvilelsen kommer som en bølge
Jeg har blitt lurt, og det er for sent
Jeg stod med de to plastkorta som ikke var mine eiendeler, mellom fingrene,
venninna mi kom bort, også var drømmen vandret videre

 

Mette Josteinsdatter Kvalsvik
21. oktober 2023

 

 

#tankerblirtilord #minedikt #etdiktomdagen

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg