prima rett….

SØNDAGSMIDDAG
men passer godt på en mandag også!

 

Kjøttkaker er primarett….

Jepsipepsi!

Kjøttkaker og saus laget fra bunnen av

 

MIN OPPSKRIFT – MORS KJØTTKAKER

600 gr kjøttdeig
2 egg
4-5 tsj salt
1-2 tsj pepper  etter ønske
2 tsj kjøttkakekrydder
3 tsj blandingskrydder
2 dl grillmel
6 ss potetemel
6 dl melk

Alt blandes i mikser

Stek kjøttkaker eller karbonadekaker

Mmmm dette er gode greier


Ei prøvesteking OG prøvesmaking før de andre stekes 😀 !!!

 

 

Og enten bruker man pose-saus (brun saus) eller lager selv

Og i dag laget jeg selv… manga mange år siden jeg har brunet saus…

 

Man tar da smør og smelter og deretter hvetemel….
Brunes på svak og deretter sterkere varme… jeg var redd for å brenne det, men det gjekk bra

 

 

Løk og krydder etter smak
Jeg har alltid en dæsj tomatketchup i sausen

 

Jadda – man kan jukse litt om man vil da…
Jeg liker ertestuing fra TORO

Og for ikke å snakke om det å ta en dæsj tyttebærsylte til… men det hadde vi ikke denne søndagen

 

Det blir en del kjøttkaker eller karbonadekaker fra denne oppskriften … så her blei det til flere måltider.
Rett i frysen med disse godsakene


#morskjøttkaker

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg