Telefonen har oppdatert seg, slått seg av og på…
Taste Pin-kode for SIM-kort og skjerm…..
Taster raskt og taster feil….
Og der låste mobilen seg, og PUK koden er ikke å oppdrive..
Da kan man ikke ringe noen… men man kan chatte….
på messenger på den bærbare datamaskina 😀
Både Telenor og El-kjøp har chatt…. ROBÅT-CHATT….
Kommer ingen vei der…
Den kan ikke gi meg noen PUK-kode.
Kjente at skuldrene gjekk langt over ørene etter hvert som rådene tok slutt…
Når jeg prøver logge meg inn på min side – Telenor….med epost… får jeg tilbakemelding at de vil dobbeltsjekke at jeg er meg…. ved å sende meg en kode som går til min mobil….. som jeg må bekrefte…
Da kommer jeg ikke lenger da…. når mobiler er låst….
Og det “bare” er en robåt som sitter og svarer på chat…
Ærligtalt altså – stressnivået skaut i været….
Heldigvis løsnet alt seg da El-kjøp der jeg kjøpte mobilen, kunne printe ut PUK koder til meg, bare jeg troppet opp og kunne bevise at jeg er meg 😀
Takket være gode hjelpere på messenger som trådte til og tok en telefon eller tre….
Og endelig!
Telefonen er i gang igjen.
Tenke seg hvor avhengig man har blitt av denne dippedutten….
#mobil #pukkode #ikkeenkelt #robåtchatt #simkode #pinkode #simkort




Ja, en det. Verden går under føles det når telefonen ikke fungerer:)
Bra at det ordnet seg for deg likevel:)
Ja godt de kunne hjelpe !
jeg bruker pin kode ,puk trodde jeg var om pin kode var borte ,hmm ikke lett uansett når mobilen går i svart.Jeg har både puk og pin og jeg passer godt på dei :=) jammen godt du fikk hjelp til slutt
Ja men jeg hadde oppdatert telefonen og skulle taste PINkode for å åpne både sim-kort og skjermen på mobilen – og tastet for raskt og tastet feil og det låste seg…. 😀 KRISE!!!
(hehe) Det er så typisk! De er virkelig festlige når de betinger assistansen på nettopp den tingen en skal få til å fungere 😛
Ikke sant! ….. heldigvis gjekk det seg til ganske raskt 😀